OurCrowd גייסה 5.5 מיליון דולר והשקיעה ב-12 חברות

האתר מיועד לבעלי הון בסיסי - 12 מיליון שקל, שמעוניינים לקבל גישה בדלת האחורית לזירת ההשקעות הישראלית בהיי-טק ■ המטרה של האתר היא להעלות 50 חברות כאלו בשנה, כאשר סף ההשקעה המינימלי למי שמצטרף הוא עשרת אלפים דולר

מודל ההשקעות בסטארט-אפים משתנה בשנים האחרונות. בארץ הרגשנו את ההקצאות מצדם של המשקיעים הפרטיים - האנג'לים והסופר אנג'לים - וקרנות הון סיכון קטנות יותר, אך עדיין קשה למצוא אתר עם יומרות לספק מימון לסטארט-אפים מהציבור הרחב (Crowd Founding).

מאחורי יוזמה שכזו בשם OurCrowd עומד היזם והמשקיע ג'ון מדבד, שהודיע על השלמת סבב גיוס ראשון של 5.5 מיליון דולר לפיתוח הפלטפורמה, לצד השקעה של 6.5 מיליון דולר ב-12 חברות.

למרות השם, האתר מיועד לבעלי הון בסיסי - 12 מיליון שקל, מציין מדבד - שמעוניינים לקבל גישה בדלת האחורית לזירת ההשקעות הישראלית בהיי-טק. "יש המון כאלו שיש להם את הסכומים האלו והם אינם אנשי הברנז'ה הטכנולוגית, שהם מקצועיים", משוכנע מדבד, "כל אנג'ל מוצלח יגיד שאי-אפשר לראות את כל העסקאות הפוטנציאליות וכן יש המון קשיים בתהליך של השקעות האנג'לים. הבעיה עוד יותר גדולה אם אתה יושב רחוק מישראל - איך תקבל DealFlow (זרם עסקאות) של חברות ומי מייצג אותך".

מדבד יודע משהו על מימון סטארט-אפים. הוא היה שותף בקרן Israel Seed Partners , וב-2006 הקים וניהל את חברת ורינגו שפעלה במקור בתחום הרינגטונים למכשירי טלפון סלולריים. החברה הפכה לציבורית ב-2010 בוול סטריט, אולם את הקפיצה האמיתית חוותה בשנה האחרונה עם מספר תביעות על הפרת פטנטים שהגישה בין השאר כנגד גוגל ומיקרוסופט.

ב-OurCrowd מצטרפים אל מדבד מספר משקיעים שיובילו את המיזם, חלקם פעילים מוכרים בהיי-טק המקומי. החברות שיעמדו לקבלת השקעה באתר, יהיו כאלו שמדבד וחלק מהמשקיעים השקיעו בהן. המטרה של האתר היא להעלות 50 חברות כאלו בשנה, כאשר סף ההשקעה המינימלי למי שמצטרף הוא עשרת אלפים דולר.

בכלל, קיים דמיון במודל הפעילות וכן בתגמול לקרן הון סיכון. דמי הניהול שיגבו יהיו בגובה 2% מההשקעות שיתבצעו במשך שלוש שנים, וכן 15% "דמי הצלחה" מהרווחים על אקזיטים.