בעקבות התקלה בפלאפון, משרד התקשורת מפרסם היום (ה') שימוע שמטרתו עדכון בתוכניות ההנדסיות שמעבירות חברות הסלולר למשרד. במסגרת השימוע מבקש המשרד לקבל מידע על נקודות כשל ראשיות שייתכנו במערכות.
השימוע יוצא כעת לפועל לאחר שעלה החשש כי התקלה בפלאפון, בהנהלת גיל שרון, לא הפעילה את מערך הגיבוי במרכזיות החברה, משום שכל המרכזיות הן מתוצרת אותו יצרן, ולכן גם הגיבוי נפגע.
במסגרת השימוע מבקש משרד התקשורת מהמפעילים להסביר היכן נמצאות נקודות כשל אפשריות במערכות שלהן.
כפי שפורסם אמש (ד') ב"גלובס", פלאפון דיווחה כי הכשל אירע ברכיב תקול במרכזייה, אך היא אינה יודעת עדיין להסביר מה גרם לתקלה.
השימוע של המשרד נועד לעודד את הביקורת הפנימית של המפעילים, כדי שיוכלו לחשוב בעתיד כיצד למנוע תקלות. עם זאת, גם למשרד ברור שאין מפעיל סלולרי בעולם שרשת המרכזיות שלו מורכבת מיצרנים שונים.
כל המפעילים בעולם עובדים עם יצרן מרכזיות אחד בליבת הרשת, משום שמבחינה הנדסית עבודה עם מספר יצרני מרכזיות היא משימה כמעט בלתי אפשרית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.