בנק לאומי פרסם ביומיים האחרונים הודעות בעמוד הפייסבוק שלו, לפיהם מחלקת אבטחת המידע של הבנק זיהתה בימים האחרונים ניסיונות לבצע הונאת "פישינג" בלקוחות הבנק, ועל כן הוא קורא להם לשמור על עירנות ולא להיכנס לאתרים חשודים הדומים לאתר הבנק.
בדף הפייסבוק של בנק לאומי נכתב כי ביום חמישי זיהתה מחלקת אבטחת המידע של הבנק אתר המנסה להתחזות לאתר של בנק לאומי, והבנק הודיע כי הוא חסם את הגישה לחשבונות של הלקוחות הבודדים שניסו להכינס לחשבון שלהם דרך האתר המזויף.
"בשעות אחר-הצהריים זיהו אנשי אבטחת המידע של לאומי אתר אינטרנט שהתחזה לאתר לאומי. הזיהוי נעשה ברגע עלייתו לאוויר, ומרגע זה נוטר האתר המתחזה, והלקוחות הספורים אשר נכנסו אליו בלא יודעין והזינו את שם המשתמש שלו וסיסמתו, נחסמו מיידית לגלישה. כעבור זמן קצר הורד האתר המתחזה מהרשת, והאירוע הסתיים", נכתב ביום חמישי בעמוד הפייסבוק של הבנק.
אתמול (ו') חזר הבנק על אותה הודעה ומסר כי היו גם ניסיונות להונות לקוחות של בנקים נוספים וחברות אחרות בארץ ובעולם, ושב והדגיש כי מחלקת אבטחת המידע ממשיכה לעקוב אחרי הניסיונות הללו וחוסמת את החשבונות של הלקוחות שנפל קורבן לתרמית. לאומי הדגיש בהודעה כי הבנק לא נוהג לשלוח ללקוחותיו הודעות באי-מייל.
"בימים האחרונים אנו עדים לניסיונות חוזרים ונשנים לבצע הונאת 'פישינג' על לקוחות לאומי ולקוחות בנקים וחברות אחרות בארץ ובעולם. אנשי אבטחת המידע של לאומי עוקבים ומנטרים את כל הניסיונות הללו וחוסמים בזמן אמת את חשבונותיהם של לקוחות אשר בלא יודעין נכנסים לאתרים המתחזים ומוסרים את פרטיהם", נכתב אתמול בעמוד הפייסבוק.
נציין כי פישינג (Phishing) הינה דרך ידועה עבור האקרים להשיג מידע פרטי אודות הגולש (מספר חשבון בנק, מספר כרטיס אשראי, מספר תעודת זהו וכו'). בדרך-כלל הקורבן מקבל מייל הנראה זהה לעיצוב של המוסד האמיתי, שמבקש ממנו להכניס את הפרטים המזהים שלו. היות והעיצוב של המייל הזדוני דומה לעיצוב של המוסד האמיתי - במקרה זה של הבנק, אנשים רבים אינם חושדים בדבר ומזינים את הפרטים שהתבקשו להזין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.