המשטרה והמשרד לביטחון פנים ממשיכים לנסות לשכנע אותנו כי מערכת המצלמות "א-3" נפרשת תוך שמירה על "שקיפות מלאה" וכי מטרתה להרתיע ולא לייצר קנסות מנהגים לא ערניים. אבל מסבר שבשטח המתקינים שוברים שיאים חדשים של יצירתיות כדי להסוות את עמודי המצלמה בשטח ולהעלים אותם מעיני הנהגים.
כך, למשל, הוצבה בחודש שעבר מצלמת רמזור/מהירות חדשה בצומת רמת ישי, בכביש היורד מאזור התעשייה רמת ישי. לא זו בלבד שהמצלמה מסתתרת מיד לאחר פנייה אלא שמי שהציב אותה "שתל" אותה מאחורי שיחים עבותים כך שרק ראשה מבצבץ מעל והיא כמעט בלתי ניתנת להבחנה.
עוד מצלמה חדשה הותקנה בימים האחרונים בפתח-תקווה בדרך ז'בוטינסקי לכיוון מזרח. כפי שניתן לראות בתמונה גם המצלמה הזו הוצבה בקפידה בין שלל עמודי שילוט של תחנת דלק ותחנת אוטובוס כך שכמעט לא ניתן להבחין בה מרחוק בוודאי לא בלילה.
המצטרפת החדש לכביש 5, שהוצבה בסוף ינואר, היא מצלמת מהירות שממוקמת כ-100 מטר לאחר ההשתלבות של היוצאים מכביש 4 לכיוון ראש העין. זהו סיבוב מהיר, שבו תשומת הלב של הנהג מופנית לתנועה המשתלבת משמאל כך שלא לא ניתן להבחין במצלמה עד שחולפים ממש לידה. גם כאן - בדקנו - בלילה המצלמה פשוט בלתי נראית.
ואילו בירושלים בצומת של הרחובות דרך חברון ודניאל ינובסקי כיוון צפון. כאן צמודה המצלמה לתחת אוטובוס, שמסתירה אותה עד ממש הרמזור. מקורות מקורבים לפרויקט מעריכים, שמספר הקנסות שהנפיקה מערכת א-3 יחצה בקרוב מאד את קו ה-100 אלף.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.