אנליסט: אפל תשתף את המשקיעים ב"הר המזומנים שלה"

בראיין מרשל, אנליסט ב-ISI, טוען כי שוחח עם מנכ"ל הכספים של אפל (פיטר אופנהיימר), בין היתר גם על הגדלת חלוקת הרווחים של החברה ■ מרשל מציע לחברה להגדיל את התוכניות לחלוקת רווחים ל-60 מיליארד דולר

האם הלחץ על אפל עבד? אנליסט בחברת ISI טוען במכתב ששלח ללקוחות החברה כי אפל עשויה להיענות למשקיעים ולשתף אותם ב"הר המזומנים" שלה, שעומד על כ-137 מיליארד דולר, בצורה נרחבת יותר. זאת, באמצעות הגדלת הדיבידנד, תוכניות לרכישה עצמית או בדרך אחרת שתשתף את משקיעי החברה בקופת המזומנים העצומה שלה.

"אומנם לנסות לחלץ מידע מהנהלת אפל זה כמו לנסות להוציא מים מסלע, אך הצלחנו לשוחח עם מנהל הכספים הראשי של החברה (פיטר אופנהיימר) ביום שישי האחרון והגענו למסקנה כי היא מעודדת מאוד", כתב ברייאן מרשל, אנליסט ב-ISI במזכר ששלח ללקוחות החברה. "דיברנו על מספר נושאים, ביניהם גם התוכניות לחלוקת הרווחים".

מרשל מציע לחברה להגדיל את התוכניות לחלוקת רווחים ל-60 מיליארד דולר, לעומת 45 מיליארד דולר כיום. לפי התוכנית שלו, אפל תשתמש ב-50% מתזרים המזומנים השנתי החופשי שלה, כאשר כ-75% מהכסף ישמש לחלוקת דיבידנד והשאר ישמש לרכישה עצמית של מניות.

השיחה של מרשל עם אופנהיימר, התנהלה ברקע להודעה הדרמטית שפירסם מנהל קרנות הגידור דיוויד איינהורן, ביום חמישי האחרון. איינהורן, המחזיק מניות של אפל בהיקף של כ-60 מיליון דולר, באמצעות קרן הגידור גרינלייט קפיטל, הלין על כך שבכוונת ענקית הטכנולוגיה לבטל את המניות המועדפות ולא לשתף את המשקיעים בקופת המזומנים השמנה שלה. איינהורן אף הודיע כי הוא מתכוון לתבוע את אפל בשל כך, חרף העובדה שהוא נחשב לאוהד גדול של החברה.

בתגובה ללחץ הגובר עליה, אפל פרסמה הודעה לעיתונות בה היא טענה כי אכן קופת המזומנים שלה גדלה מעבר לצרכיה, ולכן היא הכריזה (עוד לפני כשנה) על תוכנית לחלוקת 45 מיליארד דולר למשקיעים בתוך כ-3 שנים.