רשתות השיווק מביעות הסכמה עקרונית לדרישת הארגונים החברתיים לשקיפות מחירים ברמת הסניף, בתנאי שתמוסד על-ידי המחוקק - כך מדווחים בארגון אמון הציבור, זאת בעקבות פנייתם המשותפת של קבוצת ארגונים חברתיים למנכ"לי רשתות השיווק הגדולות והבינוניות, בדרישה לפרסם את מחירי כלל המוצרים בכל סניפי הרשת.
הפנייה באה בעקבות מסקנות ועדת המזון, שקבעו כי היעדר שקיפות מחירים ברמת הסניף פוגמת משמעותית ביכולתם של הצרכנים להשוות מחירים באופן אפקטיבי, מאפשרת
הטעיות ומקטינה את פוטנציאל התחרות בענף.
שקיפות המחירים, מסבירים באמון הציבור, אמורה לאפשר לצרכנים, באמצעות אתרי אינטרנט ייעודיים, להשוות מחירים של מוצרים וסלי קניות עוד בטרם הגעתם למרכול.
מכתב הפנייה הועבר לידי מנכ"לי הרשתות הגדולות והבינוניות, בהן שופרסל, מגה, חצי חינם, כמעט חינם, עדן טבע מרקט, טיב טעם, מעדני מניה, יוחננוף, אושר עד, ויקטורי, יש, רמי לוי, AM:PM, יינות ביתן ו-COST 365.
תשובות התקבלו מהרשתות שופרסל, יינות ביתן, עדן טבע מרקט ו-COST 365, שהביעו תמיכה במהלך וראו בחיוב את השינוי החשוב.
הנושא המרכזי שעלה ממכתבי התשובה הוא הצורך ביצירת מהלך כולל בקרב כל הרשתות וקביעת סטנדרט דיווח קבוע על-ידי הרגולטור.
הפעולה מול רשתות השיווק הגדולות והבינוניות הייתה יוזמה ראשונה בסדרת פעולות מתוכננות של הארגונים החברתיים, שנועדו לקדם תיקונים לכשלי השוק בתחום מוצרי הצריכה בכלל וענף המזון בפרט, ועם כינון הכנסת החדשה הם מתכוונים לפעול לזירוז הליכי החקיקה במתכונת הצעת החוק שכבר אושרה בממשלה היוצאת.
נציגי היוזמה כבר החלו בפגישות עם חברי הכנסת הוותיקים והחדשים ליצירת קואלציה רחבה לקידום הנושא, ומעידים על "אוזן קשבת בקרב חברי הכנסת".
זהו שיתוף-פעולה ראשון של קבוצות חברתיות מהמרכז והפריפריה, המתמקדות ביוקר המחיה בישראל, בזכויות הצרכנים ובהגברת התחרות בענף רשתות השיווק - ובו לקחים חלק ארגון אמון הציבור, תנועת המחאה ישראל יקרה לנו, קבוצות צרכנות נבונה מרחבי הארץ וכן התאחדות הסטודנטים, הסתדרות הגמלאים, "כן לזקן", "נתיבות גרופ", "המאבק החברתי קריית גת" ו"הנגב מתעורר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.