נעילה שלילית באירופה למרות נתוני המאקרו הטובים בארה"ב

אמש ננעל המסחר בוול סטריט ביציבות ■ פגישת מנהיגי מדינות ה-G-20 עמדה במוקד: המנהיגים עלולים "לצלוב" את יפן בשל המדיניות המוניטרית שהיא נוקטת

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בירידות שערים וזאת למרות פרסום נתוני מאקרו טובים בארצות הברית שהובילה לעליות במסחר במשך תקופה קצרה. המשקיעים ממתינים גם לפתיחת פסגת מדינות ה-G20, ומנסים להתאושש מנתוני המאקרו השליליים שפורסמו אתמול. המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים על רקע אותם נתונים טובים שפורסמו שם היום, אך בשעה זו נרשמת יציבות עם נטייה לירידות.

כאמור, המסחר באירופה ננעל אמש בירידות ובוול סטריט נרשמה מגמה מעורבת, כך שרבים תוהים האם התיקון המיוחל בשווקים החל. "קיימת תחושה של תיקון, אך הוא עשוי להיות רדוד מאוד", אומר דיוויד קסידי, אסטרטג מניות ב-UBS. "אנשים עדיין מעוניינים לקנות מניות כך שאני עדיין לא ממש דובי לגבי כיוון השווקים כעת".

מנגד, רן שחר, מנהל השקעות ראשי באלפא פלטינום ניהול השקעות טוען כי "השווקים יגלו אופטימיות יתר ביחס לנתונים שהתקבלו בימים האחרונים, וכי הסבירות למימוש בשוק המניות תעלה"

ביומיים האחרונים התקבלו נתונים קודרים מארופה אשר היו מתחת לציפיות. נתון הצמיחה שפורסם אתמול הצביע על כך שכלכלת גוש האירו התכווצה ב-0.6% בשנת 2012. ברבעון האחרון של השנה נרשמה התכווצות כלכלית גם בכלכלות המובילות - גרמניה, צרפת ואיטליה.

האירוע המשמעותי היום יהיה פגישת מנהיגי מדינות ה-G-20. חלק מהנושאים בהם ידונו ראשי המדינות יעסקו כמובן במשבר החוב האירופי ובדרכים נוספות לטיפול במשבר. המנהיגים צפויים לבקר בחריפות את יפן, בשל המדיניות המוניטרית של יפן (על כך בהמשך)

נציין את מניית PPR , החברה שאחראית על המותג גוצ'י, שמזנקת בבורסת צרפת לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות ועקפה את התחזיות. מנגד, מניית Aker Solutions צוללת במסחר לאחר שפיספסה את התחזיות.

סנטימנט שלילי באסיה

המסחר בבורסות המרכזיות של אסיה ננעל היום במגמה מעורבת ונסוג משיא של 18 חודשים. זאת, בעקבות נעילה יציבה אמש בוול סטריט ונעילה שלילית באירופה. כיוון המסחר מושפע גם ממספר דוחות של חברות ענק שדיווחו על הפסדים גדולים מהצפי וכן מפגישת מדינות ה-G-20 שצפויות לבקר בחריפות את יפן על המלהלכים המוניטרים שהיא ביצעה. החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית.

כאמור, הנושא המרכזי שיעמוד על הפרק הוא המדיניות המוניטרית של יפן. אנליסטים מעריכים כי מנהיגי המדינות "יצלבו" את יפן משום שביצעה פעולות מוניטריות במטרה להחליש את הין ולסייע לייצוא, כאשר החשש הוא שפעולות אלה יגרמו ל"מלחמת מטבעות" בעולם.

עם זאת, בשעה זו המטבע היפני נסחר ברמה של של כ-92.5 ין לדולר, זאת, לאחר שפורסם ב"רויטרס" כי טושירו מוטו, יו"ר מכון המחקר Daiwa וסגנו לשעבר של יו"ר הבנק המרכזי היפני הקודם, הזהיר כי ין חזק יותר עשוי לחתוך את תחזית הרווחים של היצואניות הגדולות ביפן.

ריו טינטו , אחת מחברות הכרייה הגדולות בעולם, מרכזת עניין, לאחר שהחברה דיווחה על ההפסד הגדול שלה מזה 15 שנה.

הרגישות של המטבע היפני גורמת לעצבנות בקרב מניות הרכב היפניות. נציין את מאזדה ואת סוברו שצוללות במסחר בניקיי.