נעילה מעורבת באירופה בעקבות דבריו הפסימיים של דרגי

יו"ר הבנק המרכזי האירופי נאם בפני הפרלמנט האירופי וטען כי החולשה הכלכלית נמשכת ■ בשבוע הבא ייערכו בחירות באיטליה - על פי הסקרים האחרונים ראש הממשלה המכהן מריו מונטי צפוי להפסיד ■ לא יתקיים היום מסחר בוול סטריט

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת עם פתיחת שבוע שצפוי להיות עמוס בנתוני מאקרו של גוש שכולל את סנטימנט העסקים ונתוני התמ"ג בגרמניה ומדד המחירים לצרכן בגוש האירו. דריכות בשווקים לקראת הבחירות באיטליה, שיערכו בשבוע הבא. יו"ר ה-ECB מריו דרגי סיפק נאום פסימי במיוחד לגבי כלכלת גוש האירו, כאשר מנגד, הבנק המרכזי הגרמני פרסם הודעה לפיה הוא צופה כי כלכלת המדינה תשוב לצמוח ברבעון הנוכחי. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו מהותיים באירופה ולא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הנשיאים.

"האינדיקטורים הכלכליים האחרונים מאותתים על חולשה נוספת בתחילת 2013, כאשר הביקושים המקומיים עדיין בירידה", אמר יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי בעדות שנשא בפני הפרלמנט האירופי. דרגי צופה כי האינפלציה תרד לרמה של מתחת ל2% בטווח הקרוב. (לסיפור המלא)

מנגד, חבר מועצת המנהלים של הבנק המרכזי האירופי יורג אסמוסין אומר כי מצבו של גוש האירו כיום, יותר טוב ממה שהיה לפני כשנה וזאת עקב המאמצים שמשקיעות המדינות החברות בגוש בנסיונות לאזן את התקציבים שלהם. אסמוסין אמר את הדברים למרות שהנתונים שמתפרסים לאחרונה מכיוונו של גוש האירו מצביעים על כך שהמשבר עלול להחריף.

הבנק המרכזי הגרמני (הבונדסבנק) פרסם הערב את הדוח החודשי שלו, בו הוא צופה כי הצמיחה בגקמניה תשוב להיות חיובית ברבעון הנוכחי, ובכך הכלכלה החזקה ביבשת תימנע ממיתון רשמי, לאחר שרשמה ברבעון הרביעי של 2012 צמיחה שלילית של 0.6%. בעקבות ההודעה מדד הדאקס הגרמני ננעל בעליות של כ-0.5%.

כאמור הבחירות באיטליה, שייערכו ב-24 ו-25 בפברואר, מתחילות לתפוס את מירב תשומת הלב באירופה ועל פי רוב הסקרים, מריו מונטי ראש ממשלת הטכנוקרט שמכהן היום במדינה צפוי להפסיד בבחירות הקרובות. מונטי קרא אתמול לכל המתמודדים להסכים לעימות טליוויזיוני, אך לעת עתה אף אחד מהמתמודדים לא הסכים.

מי שמסתמן כמנצח בבחירות הקרובות הינו מחנה המרכז-שמאל במדינה פייר לויג'י ברסאני כשממוצע הסקרים שבוצעו במדינה ב-9 בפברואר - המועד האחרון לפרסום סקרים - העניק לו יתרון של 5.7 נקודות האחוז על פני ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני שנמצא במקום השני. במקום השלישי בסקרים נמצא לא אחר מאשר קומיקאי בשם בפה גרילו ורק במקום הרביעי והאחרון נמצא ראש ממשלת איטליה הנוכחי מריו מונטי.

בגלל שיש תקופה של כשבועיים בין המועד האחרון לפרסום סקרים לבין הבחירות המגמה יכולה להשתנות, אך כבר עכשיו ברור שמדובר במסר ברור שמעבירים תושבי איטליה לאירופה ולכל העולם שנמאס להם מתוכניות הצנע המונהגות במדינה, שנועדו לטפל במשבר הכלכלי שבו נמצאת המדינה.

מגמה מעורבת באסיה

המסחר באסיה ננעל היום במגמה מעורבת, כאשר מדד הניקיי היפני בולט לטובה ונסחר קרוב לשיא של 33 חודשים. נזכיר כי היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "יום הנשיאים".

הין היפני נחלש מול הדולר, היחלשות התומכת בעליית המניות. הסיבה? ביקורת ב-G20 על המדיניות היפנית להחליש את המטבע שלה על מנת לעודד צמיחה. בינתיים, השוק ממתין להחלטת ראש הממשלה היפני על זהות נגיד הבנק המרכזי במדינה, החלטה שתפורסם בימים הקרובים.

ענקית האלקטרוניקה Sharp רושמת ירידות שערים לאחר שסוכנות הדירוג S&P חתכה את דירוג החוב של החברה לרמת "B", והזהירה כי ייתכן שתשקול הורדת דירוג נוספת בעתיד.

מניית Li & Fung , ספקית גדולה של וול מארט, מרכזת עניין שלילי ברקע ציטוט בבלומברג מסוף השבוע של בכיר בענקית הקמעונאות האמריקאית, שכינה את מכירות חודש פברואר כ"אסון טוטלי".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]