בבילון מסכמת הבוקר (ב') את הרבעון הרביעי של 2012 ואת השנה כולה עם זינוק של 207% בהכנסות השנתיות ל-685 מיליון שקל לעומת 223.3 מיליון שקל ב-2011. ההכנסות ברבעון החולף עמדו על 214.3 מיליון שקל לעומת 82.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2011.
עוד עולה מהדוחות כי הכנסות החברה, שנבעו משיתוף הפעולה עם גוגל, היוו ב-2012 כ-83% מההכנסות לעומת כ-66% ב-2011. החברה מעדכנת כי נכון לאמצע פברואר 2013, למעלה מ-30% מהכנסותיה לא נבעו משיתוף הפעולה עם גוגל.
החברה מספקת מידע צופה פני עתיד, על פיו הכנסות שטרם הופקו ממשתמשים קיימים עמד בסוף 2012 על יותר מ-150 מיליון שקל לעומת 50 מיליון שקל בסוף 2011.
הוצאות הפרסום, המכירה והשיווק רשמו בשנה החולפת זינוק של 244% והסתכמו ב-513.8 מיליון שקל. בשורה התחתונה מדווחת בבילון על רווח שנתי נקי של 103.1 מיליון שקל לעומת רווח של 28.4 מיליון שקל ב-2011, זינוק של 263%. הרווח הנקי ברבעון הרביעי טיפס ל-34.8 מיליון שקל לעומת 16.9 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2011.
תזרים המזומנים השוטף הסתכם בשנה החולפת ב-121 מיליון שקל לעומת תזרים שוטף של 26 מיליון שקל ב-2011. לאחר חלוקה של דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל ב-2012, יתרת המזומנים ושווי המזומנים בסוף השנה החולפת עמדה על 90 מיליון שקל.
החברה לא סיפקה פרטים נוספים בנוגע לתוכניותיה להנפיק את מניותיה בוול סטריט, לאחר שדיווחה בשבוע שעבר כי טרם נבחר המועד המתאים בקשר להנפקה. החברה עדכנה כי כאשר ייבחר המועד, "לאחר בחינת תנאי שוק ותנאים אחרים", היא תשוב ותעדכן באופן רשמי.
בגזרת שכר הבכירים, השתכר מנכ"ל החברה אלון כרמלי 2.6 מיליון שקל, מהם עלות שכר בגובה 1.03 מיליון שקל ובונוס של 337 אלף שקל. סמנכ"ל הפיתוח והטכנולוגיות שלומי צייג השתכר 1.17 מיליון שקל.
כרמלי: "שנת 2012 הייתה מצוינת לחברה"
כרמלי מסר עם פרסום הדוחות כי "שנת 2012 הייתה מצוינת לחברה, בכל פרמטר, מהביצועים הפיננסיים ועד לחיזוק מעמדנו כשחקן גלובלי משמעותי בשוק החיפוש. נכנסנו השנה לרשימת 30 אתרי האינטרנט המובילים בעולם מבחינת כמות משתמשים, ואנחנו משרתים כיום כ-130 מיליון לקוחות פעילים בשירותי תרגום וחיפוש. החברה שולטת בכ-1% משוק החיפוש העולמי, תוך כדי חיזוק שיתוף הפעולה האסטרטגי עם שותפים גלובליים כדוגמת גוגל, יאהו, ביידו ואחרים".
כרמלי הוסיף כי "בבילון פעלה במהלך השנה רבות, לשיפור חווית המשתמש, בהמשך למדיניות ברורה של יצירת ערך מירבי ללקוחות, לשותפים ולמפרסמים. הסביבה העסקית בה אנו פועלים ממשיכה לצמוח בעולם ואנחנו מצליחים להגדיל את יתרוננו התחרותי באמצעות חדשנות טכנולוגית. פיתחנו השנה מנועי צמיחה שיאפשרו לנו המשך צמיחה וגיוון מקורות הכנסה גם בשנים הבאות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.