"2012 הייתה שנה מאתגרת ביותר עבור החברה, בעיקר בשל ירידה דרסטית בהשקעות הוניות מצד יצרני מסכי ה-LCD ודחייה בהשקעות בקרב יצרנים של מעגלים מודפסים, כתוצאה מאי הוודאות סביב תנאי הכלכלה העולמית". במלים אלו סיכם אשר לוי, המנכ"ל החדש של אורבוטק , את השנה החולפת, אותה סיימה החברה עם הפסד של 45.6 מיליון דולר.
אורבוטק , שבניהולו של אשר לוי, מייצרת מערכות בדיקה לשני תחומים עיקריים: מעגלים מודפסים (PCB) ומסכים שטוחים (FPD). את השנה החולפת סיימה החברה עם הכנסות בהיקף של כ-400 מיליון דולר - ירידה של 29% ביחס להכנסות בשנת 2011. בתחילת 2012 העריכו באורבוטק כי צפויה שנה חלשה ביחס ל-2011, אולם הם לא אמדו נכון את עוצמת החולשה, והעריכו כי השנה תסתיים עם הכנסות של 500 מיליון דולר. ייתכן שבשל הפספוס בתחזית והראות הנמוכה שקיימת היום בתחום, העדיפו באורבוטק לא לספק תחזית הכנסות שנתית ל-2013, והסתפקו בתחזית הכנסות לרבעון הראשון בלבד.
ברבעון הרביעי של 2012 רשמה החברה הכנסות של כ-100 מיליון דולר, בדומה לרבעון השלישי, אך לעומת הרבעון המקביל ב-2011 מדובר בירידה של כ-25%. עיקר הירידה בין התקופות מיוחסת למכירות הציוד בתחום הצגים השטוחים, שבו צנחו ההכנסות בכ-59%, והסתכמו ב-17.6 מיליון דולר בלבד. ירידה מתונה יותר נרשמה בהכנסות ממכירת ציוד בתחום ה-PCB, שהסתכמו בכ-42 מיליון דולר, ועלייה מינורית נרשמה בהכנסות בתחום שירות הלקוחות, אשר הסתכמו בכ-38 מיליון דולר.
צפי הכנסות של 93-94 מ' ש' ברבעון
בשורה התחתונה, סיימה אורבוטק את הרבעון הרביעי עם הפסד של 0.7 מיליון דולר על-בסיס GAAP, ורווח של 3.9 מיליון דולר בנטרול הוצאות שלא במזומן. ההפסד במונחי GAAP נבע בין היתר מהוצאות רה-ארגון בהיקף של 3.2 מיליון דולר. אלה נבעו מכמה צעדים חד פעמיים שבהם נקטה החברה, ובהם הפחתה של 5% במצבת העובדים ואיחוד חלק ממתקני החברה, כדי להתאים את מבנה הוצאותיה למצב השוק. להערכת הנהלת החברה, צעדים אלה יביאו לחיסכון שנתי של כ-10 מיליון דולר בהוצאות התפעוליות.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון הרביעי ב-12.7 מיליון דולר, ואורבוטק סיימה את שנת 2012 עם מזומנים בהיקף של 278.8 מיליון דולר.
באשר לרבעון הראשון של 2013, אורובטק מעריכה כי תרשום ברבעון זה הכנסות של 93-94 מיליון דולר (כ-90 מיליון דולר לאחר שינוי חשבונאי שאותו מבצעת החברה). שביב של תקווה ניתן למצוא בכך שהנהלת החברה מעריכה כי ברבעון יהיה שיעור ההכנסות הנמוך ביותר בכל השנה. נציין כי בחודש שעבר קיבלה החברה הזמנות בהיקף של כ-40 מיליון דולר בתחום ה-FPD, שצפויות לבוא לידי ביטוי בהמשך השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.