בורסות אירופה סגרו בירידות; "השוק עלול לאבד תמיכה"

חשש בשווקים כי הפדרל ריזרב יפסיק את תוכניות ההרחבה הכמותית בהן הוא נוקט ■ המסחר נסגר בירידות חדות

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום בירידות שערים על רקע החשש בשווקים כי הפדרל ריזרב יפסיק את תוכניות ההרחבה הכמותית בהן הוא נוקט - במסגרתן רוכש הבנק אג"ח ממשלתיות בכ-85 מיליארד דולר מדי חודש.

בארה"ב, ננעל אמש המסחר בוול סטריט בירידות, על רקע פרסום פרוטוקולי הריבית של הפדרל ריזרב לחודש ינואר - מהם עלה כי בכירי הבנק צפויים לשקול לבצע שינויים מהותיים בתוכנית ההקלה הכמותית הנוכחית (QE3), בפגישתם הבאה בחודש מארס.

מדד מנהלי הרכש של גוש האירו לחודש פברואר, נפל לרמה של 47.3 נקודות לעומת אומדן של 48.6 נקודות בינואר - כך דווח היום. זאת, בעוד כלכלנים באירופה ציפו לקריאה של 49 נקודות, אשר עדיין מעידה על התכווצות פעילות הרכש (כל אומדן מתחת ל-50 נקודות, מעיד על המשך ההתכווצות).

"הנתונים היום פוגעים בתקווה כי גוש האירו יתאושש ממשבר החובות ברבעון הראשון של השנה", מסביר בן מיי, כלכלן ב-Capital Economics בלונדון. "נתונים אלה תומכים בעמדתנו כי השיפור בשווקים הפיננסים לא יספיק כדי לאושש את אירופה".

גם אסיה בירידות

גם המסחר בבורסות אסיה נסגר בירידות שערים, לאחר שהמדדים ביבשת הרקיעו לשיא של 18 חודשים.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, המהווה בנצ'מארק לשווקים במזרח, ירד היום בכ-1.5%, לאחר שהשלים עלייה של 11% מאז חודש נובמבר 2012 - בהובלת מדד הניקיי היפני, שזינק לאור תוכנית ההקלה הכמותית עליה הכריז ראש הממשלה שינזו אבה, במטרה להילחם בדיפלציה במדינה.

"הפדרל ריזרב לחוץ לגבי סוגיית המשכיותה של תוכנית ההרחבה הכמותית", אמר מתיו שרווד, מנהל השקעות ב-Perpetual Investments. "אם כלכלני ועידת השוק הפתוח של ה'פד' יפסיקו את התוכנית לפני שהאבטלה בארה"ב תתייצב, השוק יאבד את אחד מהגורמים התומכים המשמעותיים בו".

בבורסת סין יורדות מניות חברות הנדל"ן המקומיות, לאחר שראש הממשלה הסיני וון ג'יבאו קרא לרשויות לנקוט בצעדים "נחושים" כדי להילחם בעליית המחירים בשוק. כך למשל נציין את Guangzhou R&F Properties ואת Country Garden Holdings.

ספקית חומרי הבנייה James Hardie Industries SE, ירדה בכ-2.6% בבורסת סידני.

Belle International Holdings , קמעונאית המוכרת נעלי נשים, צנחה בבורסת הונג קונג ביותר מ-15%, לאור אזהרת רווח שהוציאה.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]