בורסות אירופה סגרו בעליות לאחר הנפקת אג"ח של איטליה

נעילה חיובית אמש בוול סטריט ברקע דבריו המרגיעים של נגיד ה'פד' ברננקי ■ עליות בוול סטריט ■ באיטליה נמשך הפלונטר הפוליטי

בורסות אירופה סגרו היום (ד') בעליות שהתחזקו בשעה האחרונה של המסחר, לאחר עוד הנפקת אג"ח של איטליה. זאת, במקביל למגמה חיובית בוול סטריט.

גם היום כאמור התקיימה הנפקת אג"ח איטלקית, בהיקף של 4 מיליארד אירו. התשואה ל-10 שנים זינקה ל-4.83% עולם נמוך מהערכות (וחששות..) אנליסטים שחלקם צפו זינוק ליותר מ-5% תשואה.

באיטליה נמשך הפלונטר הפוליטי לאחר הבחירות הכלליות. סילביו ברלוסקוני, שדגל בביטול העלאות המסים וצעדי הצנע בניגוד מוחלט לעמדת גרמניה והבנק המרכזי האירופי, אמנם לא ניצח בבחירות, אך המפלגות התומכות בצנע ספגו מכה והתסבוכת הפוליטית הדגישה את החשש אותו הציף אתמול חתן פרס נובל לכלכלה פול קרוגמן: הקיצוניים מתחזקים, והדבר עלול להתפשט למדינות אחרות באירופה.

עם זאת, איטליה צלחה אתמול את המבחן הכלכלי הראשון שלה אחרי הבחירות: הכלכלה השלישית בגודלה באירופה הצליחה לגייס 8.75 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ממשלתיות ל-6 חודשים. האג"ח הונפקו בריבית של 1.237%.

רוב הבורסות המובילות באסיה נסחרו היום במגמה חיובית, למעט בורסת יפן, ברקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט לאחר דבריו המרגיעים של נגיד ה'פד' בן ברננקי.

ברננקי, כאמור, שלח אתמול מסר מרגיע לשווקים, בעודו מבהיר כי תוכניות ההרחבה הכמותית של הפדרל ריזרב יימשכו כמתוכנן, עד אשר מצב האבטלה בכלכלה האמריקאית יראה שיפור משמעותי.

המניות היפניות ממשיכות להיאבק ברקע המשך התחזקותו של הין היפני, כאשר הצמד נסחר סביב 91.75 ין לדולר. מניות היצוא הגדולות איבדו גובה - נציין את Casio ואת Panasonic .

סוכנות הדירוג S&P שלחה היום מסר מרגיע לאוסטרליה, באומרה כי דירוג ה-AAA המושלם של המדינה "בטוח", וזאת למרות שרמות החוב הגבוהות של משקי הבית והמשך ההישענות של הבנקים המקומיים על מימון זר מהווים סיכון ליציבות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]