הממזרים שינו את הכללים

החוק שאוסר רומנים במקום העבודה ישאיר כאן רק סריסים

התקשורת הישראלית מתאווה לדעת האם היו לגדעון סער יחסים אינטימיים עם עובדות במשרדו. תובעים ממנו תשובה ישירה, ממש כפי שתבעו מביל קלינטון בשעתו (וקיבלו תשובה ישירה, גם אם שקרית).

מה שמצחיק הוא שבעת פרשת לוינסקי, לא הפסקנו ללגלג על המוסרניות האמריקנית. מה אכפת להם? שאלנו. הרי השאלה היחידה שצריכה לעניין אותם היא האם קלינטון הוא נשיא טוב, לא? אם הוא גם בעל טוב ונאמן, זה כבר בינו ובין הילארי.

כאשר קוראים ראיונות עיתונאיים עם אלופי צה"ל במיל', מתברר כמעט תמיד שהאישה שאיתו הייתה פעם פקידה בלשכתו. אז מה? כל האנשים שלהם אנו חבים את ביטחוננו בעשורים הראשונים לקום המדינה היו עברייני מין? כמובן שלא. רובם היו (וחלקם עודם) אנשים ערכיים ומוסריים, שלא היו מעלים על דעתם לכפות את עצמם על אישה.

אז מה ההבדל בינם לבין המעשים (לכאורה) המיוחסים לשר החינוך? ההבדל הוא אחד: החוק השתנה, או כמו שאמר פעם סגנו של הנשיא ניקסון: "הממזרים שינו את החוקים".

לפני שכל ארגוני הנשים מיישרים קו ומסתערים עליי לכלותני, עליי לציין כי שתיים מתוך שלושת ילדיי הן בנות. הגדולה בהן תתגייס בקרוב לצה"ל. הדבר האחרון שהייתי רוצה הוא שמישהו יטריד אותה מינית, אבל נניח שיירקמו יחסים אינטימיים, מתוך בחירה חופשית שלה כבוגרת, עם אחד ממפקדיה. האם עליו להיענש? על-פי החוק היבש - כן.

נשארים במשפחה: נניח שאשת הקריירה בביתי תתאהב מחר בבוס שלה, או סתם תנצל נסיעת עסקים כדי לבלות איתו סוף שבוע פרוע. האם זה עניינה של מערכת המשפט?

מצד אחד, ברור שמנהל שמתנה קידום של מישהי הכפופה לו (כמובן שזה יכול להיות הפוך, מנהלת ומישהו, אבל באמת - על מי אנחנו עובדים?) בקיום יחסי מין, עושה מעשה שלא ייעשה. אבל מה אם נרקם ביניהם רומן, באופן הטבעי ביותר, כפי שקורה לא מעט בין שני אנשים שעובדים באותו מקום עבודה?

הבעיה היא שבעוד השטח הזה הוא די אפור, הרי שהחוק היבש הוא שחור ולבן. לכן, כך על-פי החוק, אם היה לשר החינוך (לכאורה) קשר אינטימי עם מי מעובדות משרדו, אפילו היה הדבר מתוך בחירה חופשית של שני אנשים מבוגרים, אין זה רק עניין בינו ובין הגברת סער (לשעבר), אלא עניין לבית המשפט.

העניין כמובן גדול ממכתב מזויף ואפילו משר כזה או אחר. העניין הוא שבקצב הזה ישרדו בכל המקומות שבהם נדרשים (גם) גברים, רק סריסים.

אתם הרי יודעים על מה אני מדבר. הסתכלו על חלק מהקולגות הצעירים שלכם - בני 20-30, חסרי מגדר, חסרי אופי, חסרי יכולת קבלת החלטות. הדבר הכי רחוק מ"מענטש", הג'נטלמן הדרומי, אחד שיכול לחשוב בשמרנות על נשים, אבל לעולם לא יניח להן לפתוח דלת בעצמן, לא כל שכן יכפה עליהן את עצמו.

מתוך כוונה טובה חיסלנו אותו, ובקרוב, כך נדמה, נתגעגע אליו. הממזרים באמת שינו את החוקים. הבעיה היא שלא ירחק היום וכולנו נצטער על כך.