פערים גדולים של עד 21% בין מחיר סל המוצרים הזול ביותר ליקר ביותר בין סניפים שונים של אותן רשתות שיווק - כך עולה מבדיקת סיירי המועצה לצרכנות, שמשווים מדי שבוע מחירי מוצרים שונים ב-251 נקודות מכירה ברחבי הארץ.
הפער הגדול ביותר נמצא בין סניפי מגה בול - והגיע, כאמור, ל-21%: אם בסניף הרשת בתלפיות (רח' פייר קניג) בירושלים הסתכם הסל ב-551 שקל, בסניף ינובסקי הסמוך בארמון הנציב הגיעה העלות הכוללת ל-665 שקל.
גם בסניפי יינות ביתן נמצא פער דומה בין סניפים, בין סניף כפר-סבא הזול לסניף תל-מונד היקר.
אותה רשת, מחירים שונים
עוד עולה מהנתונים כי סל המוצרים הזול ביותר, מבין נקודות המכירה שנכללו בבדיקה, נמצא במגה בול תלפיות בירושלים (551 שקל) והסל שמחירו יקר ביותר נמצא בשופרסל שלי איכילוב בתל-אביב (722 שקל) - פער של 31%.
"העובדה שבאותה רשת ניתן למצוא מחירים בפער כה גדול מלמדים שאפשר גם אחרת", אומר מנכ"ל המועצה, עו"ד אהוד פלג. "הממצאים מוכיחים כי השוואה יכולה לחסוך באופן משמעותי מעלות הסל".
בדיקת הסל השבועית
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.