חברת הסלולר סלקום דיווחה היום (ב') כי הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2012 ירד ב-7.8% והסתכם ב-189 מיליון שקל. הרווח הנקי גדל ב-48.7% והסתכם ב-113 מיליון שקל.
בשורה העליונה דיווחה סלקום כי ההכנסות ברבעון הצטמקו ב-15.5% והסתכמו בכ-1.407 מיליארד שקל. מנגד, תזרים המזומנים הפנוי קפץ ב-188% והסתכם ב-288 מיליון שקל.
דירקטוריון סלקום, השייכת לקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, החליט לא לחלק דיבידנד בגין הרבעון הרביעי של 2012, על מנת להמשיך ולחזק את מאזן החברה בתקופה זו של אי-ודאות בשוק. מהחברה נמסר כי "הדירקטוריון יחזור ויבחן את החלטתו בהתאם להתפתחות תנאי השוק ובהתחשב בצרכי החברה".
בשנת 2012 כולה רשמה סלקום הכנסות של כ-5.94 מיליארד שקל, ירידה של 8.7% לעומת 2011. הרווח הנקי צנח בכ-35% לרמה של 531 מיליון שקל.
מצבת מנויי הסלולר של החברה לסוף שנת 2012 עמדה על כ-3.2 מיליארד מנויים. במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2012 מחקה החברה ממצבת מנויי הסלולר שלה, כ-138 אלף מנויי אפליקציות דאטה, אשר כל אחד מהם ייצר לקבוצה הכנסות מצטברות של פחות מ-1 שקל במשך 6 חודשים, לאחר שהוסיפה למדיניות ספירת המנויים קריטריון כאמור לגבי מנויי M2M.
בנטרול מחיקת המנויים הנ"ל, במהלך הרבעון הרביעי של 2012 ושנת 2012 כולה, קטנה מצבת המנויים של החברה בכ-1,000 ובכ-12,000 מנויי סלולר נטו, בהתאמה.
שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר של סלקום בשנת 2012 הסתכם ב-31.5%, בהשוואה ל-25.1% בשנת 2011. שיעור הנטישה בקרב מנויי הסלולר ברבעון הרביעי של שנת 2012 הסתכם ל-8.7%, בהשוואה ל-6.0% ברבעון המקביל אשתקד.
ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר ("ARPU") הסתכמה בשנת 2012 ב-87.5 שקל (23.4 דולר), בהשוואה ל-106 שקל בשנת 2011. ה-ARPU ברבעון הרביעי של שנת 2012 הסתכם ב-82.4 שקל (22.1 דולר), בהשוואה ל-95.4 שקל ברבעון המקביל אשתקד. נתונים אלה הושפעו, בין היתר, מהשחיקה המתמשכת בתעריפי שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות הגוברת בשוק.
שטרן: המגמות בשוק צפויות להשפיע עוד לרעה על תוצאות החברה ברבעון הראשון
בהתייחס לתוצאות אמר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום: "שנת 2012 הייתה שנת עשייה נרחבת לקבוצת סלקום. בשנה זו השלמנו את תהליך המיזוג עם נטוויז'ן, התמודדנו עם החרפת התחרות והתאמנו את הקבוצה לתנאי השוק החדשים. אוסף המהלכים יהווה נדבך מרכזי בהמשך הצלחת הקבוצה בשנים הבאות. השלמנו מיזוג מורכב של שתי חברות גדולות במהירות ובאיכות יוצאת דופן, תוך עמידה בכל היעדים השאפתניים שהצבנו לעצמנו.
"כיום פועלת הקבוצה עם מטה מאוחד וגופי שירות ומכירה המציעים סל שירותי תקשורת ניידים ונייחים רחב ללקוחותינו. התוצאות של נטוויז'ן בשנת 2012, עם למעלה מ-112,000 לקוחות בטלפוניה הקווית (גידול של כ-32,000 לקוחות), גידול במספר לקוחות האינטרנט (ISP) ו-EBITDA שנתית של 283 מיליון שקל, מוכיחות את הצלחת המיזוג.
"הקבוצה מבצעת צעדי התייעלות אגרסיביים בכלל תחומי פעילותה שהובילו, עד כה, לחיסכון בקצב שנתי של כ-550 מיליון שקל. במהלך השנה שינינו תהליכים, ביצענו אופטימיזציה של פעילויות, צמצמנו משרות והורדנו בעלויות, וכל זאת תוך שאנו מעניקים רמת שירות גבוהה במוקדים ובמרכזי השירות של החברה. בכוונתנו להמשיך בצעדי התייעלות גם במהלך שנת 2013".
בהתייחס לתחרות בשוק, ציין שטרן: "במהלך שנת 2012 השקנו בהצלחה את חבילות סלקום טוטאל, אך יחד עם זאת, רמות המחירים הנמוכות בשוק, יחד עם התחרות הגוברת והמעבר להצעת מסלולים אגרסיביים אצל חלק מהמתחרים, הובילו לירידה חדה בהכנסות.
"מגמות אלה צפויות להשפיע עוד לרעה על תוצאות החברה ברבעון הראשון של שנת 2013. סלקום מצליחה לשמור על מעמדה כמובילת שוק במספר מנויי הסלולר וממשיכה להיערך להתמודדות עם האתגרים בשנת 2013".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.