נתונים מעודדים על התרחבות הפעילות הכלכלית במשק מכיוון הנמלים: ארבעת נמלי הים של ישראל רשמו ב-2012 גידול של 4.1% בהיקף תנועת המטענים לעומת 2011, כך עולה מנתוני רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה.
נמלי הים, שדרכם עובר כ-99% מסחר החוץ של ישראל כוללים את חיפה, אשדוד אילת ונמל מספנות ישראל הקטן שבמפרץ חיפה. בסך הכל נפרקו ונטענו בנמלים במהלך 2012 סחורות משקל כולל של 46 מיליון ו-348 אלף טון לעומת 44 מיליון ו-516 אלף טון ב-2011.
מניתוח הנתונים עולה כי הגידול מיוחס כולו לייבוא. היקף הסחורות שנפרקו בנמלים עלה ב-2012 ב-7.3% בעוד שהיקף הסחורות שנטענו היה זהה לנתון המקביל ב-2011. הנמל הגדול בישראל מבחינת היקף תנועת הסחורות הוא עדיין נמל חיפה (23.9 מיליון טון) ואחריו נמל אשדוד (19.5 מליון טון), נמל אילת (1.56 מליון טון) ונמל מספנות ישראל הפרטי (1.3 מיליון טון) נמל המספנות, שבבעלות גולדבונד של שלמה שמלצר, שלומי פוגל וסמי קצב, רשם את הביצועים הטובים ביותר מבין הנמלים, עם גידול של 30% בהיקף תנועת המטענים.
נמל המספנות כמעט ומדביק את נמל אילת שרשם את הביצועים הכושלים ביותר ב-2012, עם ירידה של כמעט שליש בהיקף תנועת המטענים, לעומת 2011. נמל אילת הופרט לאחרונה כשנמכר לחברת פפו ספנות של האחים נקש תמורת כ-120 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.