המאפה של שופרסל לא תופח: רווחיה של רשת שופרסל מחברת המאפים גדרון נחתכו בשנה החולפת בחצי. בשנת 2012 רשמה גדרון רווח לפני מס של 13 מיליון שקל, לעומת רווח של 26 מיליון שקל בשנת 2011. גם בשורת הרווח הנקי מדובר בצניחה חדה, מ-18 מיליון שקל בשנת 2011 ל-10 מיליון שקל בשנת 2012.
גדרון תעשיות היא חברה-בת המוחזקת על-ידי שופרסל בבעלות מלאה (100%). החברה מייצרת ומספקת למסעדות, בתי קפה ועסקים דברי מאפה וכן סוגים שונים של מזון מוכן. עיקר מכירותיה של גדרון הן לשופרסל. ברוב 275 סניפי הרשת מופעלות פינות מאפה טרי, ובהן נמכרים מוצרי החברה.
מחזור המכירות של גדרון עומד לפי הערכות על 250-280 מיליון שקל בשנה. עיקר המכירות, כ-200 מיליון שקל, הן לרשת שופרסל (מחיר לקמעונאי) וכ-80 מיליון שקל הן מכירות לגורמים חיצוניים. גדרון החזיקה בשנת 2012 שני מפעלים - בחולון ובפתח-תקווה - והעסיקה 344 עובדים.
בשופרסל מסבירים, כי השחיקה ברווחים נובעת מכך שחברת גדרון לא העלתה מחירים, למרות עלייה במחירי התשומות, ועל כן ספגה ירידה חדה ברווח. גם הגדלת עמלת ההפצה לחברה-האם, שופרסל, הרעה את התוצאות.
במהלך 2012 רכשה גדרון את "מעיין תעשיות מאפה", תמורת 8 מיליון שקל ומיזגה את החברה עם גדרון. בעת הרכישה עמד מחזור המכירות של גדרון על 30 מיליון שקל, שהניבו EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 3 מיליון שקל. "מעיין תעשיות" החזיקה מפעל בחולון וכן חנות מפעל, המוכרת ישירות לצרכן הסופי בהיקף של כ-12 מיליון שקל בשנה. מעיין העסיקה בעת הרכישה 80 עובדים, שמרביתם מועסקים כעת בחברה הממוזגת.
בשופרסל מתכוונים למנף את נקודות החוזק של "מעיין תעשיות" כדי להרחיב את פעילותה של גדרון. במסגרת זו הוכנסו עוגיות מיוחדות ומוצרי מאפה של "מעיין" לפינות המכירה של גדרון ברשת. כעת יוכנסו גם מוצרי המאפה הכשרים לפסח.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.