לאחר שהוט הודיעה כי תשדרג את מהירויות הגלישה של לקוחותיה ל-100 מגה, בשוק מעריכים כי אחת הסיבות לפערים בגיוס המנויים בין בזק להוט נובע מכך שספקיות האינטרנט המליצו ללקוחות שרצו גם חיבור לתשתית להתחבר דווקא לבזק, זאת כ"נקמה" בהוט על כך שנכנסה לתחום ה-ISP ופגעה בהן קשות. גורמים המקורבים להוט מאשרים בשיחה עם "גלובס", כי הבחינו במגמה הזו באופן מובהק ומונים אותה כסיבה המרכזית לפער, אם כי לא היחידה.
המהלך של הוט שלשום (ב') נועד למעשה להתמודד עם היקף הגיוסים הנמוך ועם כך שבזק הצליחה בשנה שחלפה לגרוף כמעט את כל הגידול בשוק האינטרנט.
בתחילת 2012, נזכיר, זעזעה הוט את השוק כאשר השיקה את הוט נט ושיווקה מהירות של 100 מגה במחיר של 20 שקל בלבד לחודש. למרות שהוט לא מספקת נתונים מספריים בנוגע להיקף המנויים בחברה, ההערכות בשוק הן שלמרות המחיר הנמוך - הוט נט לא הצליחה לגרוף נתח שוק משמעותי.
אחת הסיבות היא כאמור, העובדה שספקיות האינטרנט האחרות הסיטו בתגובה להשקת הוט נט לקוחות לבזק. בפרטנר באמצעות חברת-הבת 012 סמייל, הייתה נטייה מובהקת לכך, וכך גם ב-018 ובבזק בינלאומי. עם זאת, גורמים בנטוויז'ן אומרים במפורש כי זה לא היה שיקול וכי הלקוחות בחרו לבד לאיזו חברת תשתית להתחבר.
לפי ההערכות, משום שהוט החליטה להתמקד בחבילות הטריפל, בזק הפכה לכתובת היחידה ללקוחות שרצו שירותי אינטרנט בלבד, כלומר קו אינטרנט ללא חיבור לטלפון. כמו כן, משרד התקשורת ביטל את התשלום לקו אינטרנט שכלל טלפוניה, וחייב את בזק למכור קו אינטרנט "נקי", מה שגרם לגידול בביקוש לשירותי בזק.
שלשום, הבטיח מנכ"ל הוט במסיבת העיתונאים שתמונת הגיוסים ב-2013 תהיה שונה. ימים יגידו אם צדק.
החברות סירבו למסור תגובה רשמית לדברים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.