נעילה מעורבת בבורסות אירופה; מדד הדאקס טיפס 0.6%

הדאו ג'ונס ננעל אתמול בשיא כל הזמנים ■ נשיא איטליה, ג'ורג'יו נפוליטנו, שוקל למנות ממשלה טכנוקרטית חדשה ■ עליות שערים נרשמו באסיה

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ד') בעליות שערים, כאשר חוסר הוודאות באיטליה שחוזר לכותרות לא הצליח למחוק את האופוריה מהגעת הדאו ג'ונס לשיא כל הזמנים, אך בהמשך המסחר נראה כי המשקיעים החליטו לממש רווחים ומרבית הבורסרות ננעלו בירידות.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול בעליות שערים, כשהדאו ננעל בשיא כל הזמנים - 14,253 נקודות. המשקיעים בוול סטריט התעודדו מהעליות שנרשמו במהלך היום בבורסות העולם, החל מאסיה ועד אירופה, ונראה שהם התעלמו מהמשבר הפיסקלי המאיים על כלכלת המדינה.

ומה אומר על כך ג'ים קריימר? הפרשן הכלכלי הבכיר של CNBC טוען כי קשה לו לראות כעת את המשקיעים יוצאים מהשווקים, שקיבלו "זריקת ביטחון" בימים האחרונים. קריימר גורס כי עבור משקיעים רבים דברי העידוד שהשמיע השבוע גורו ההשקעות וורן באפט, תרמו לאווריה האופטימית. "הקושי כעת הוא הוא כיצד ניתן לומר לאנשים לצאת משוק המניות, כאשר הם שומעים על חדשות טובות בקוואלקום (הכריזה על הגדלת דיבידנד) או כאשר גוגל עושה הרבה כסף", דברי קריימר.

נשיא איטליה, ג'ורג'יו נפוליטנו, שוקל למנות ממשלה טכנוקרטית חדשה לאחר שהבחירות במדינה הביאו לתוצאות בלתי אפשריות. פייר-לויג'י ברסאני, שניצח בבחירות, הציב אולטימטום למנהיג תנועת "5 הכוכבים" בפה גרילו לפיו עליו להחליט באיזה מפלגה הוא תומך כדי שתוכל לקום ממשלה חדשה באיטליה, אחרת אזרחי המדינה ייאלצו לשוב לקלפיות.

שרי האוצר של גוש האירו אישרו את בקשת קפריסין לקבלת חבילת סיוע בהיקף של 17 מיליארד אירו שהאי ביקש בקיץ של השנה שעברה. עדיין לא ברור מה יהיו התנאים של חבילת הסיוע, אך צוות משימה מיוחד יגיע היום לקפריסין מטעם הטרויקה - האיחוד האירופי, הבנק המרכזי האירופי וקרן המטבע הבינלאומית - על מנת לבחון את הדרישות של המדינה ובהתאם לכך ייקבעו התנאים.

נעילה חיובית באסיה

המגמה החיובית בבורסות אסיה נמשכה גם היום לאחר שאתמול נרשמו עליות בוול סטריט ומדד הדאו ג'ונס טיפס לשיא חדש.

טויוטה מוטור רושמת עלייה של 1.4% בטוקיו ואילו שארפ מזנקת בכ-13% על רקע דיווחים כי סמסונג אלקטרוניקס עומדת להשקיע בחברת האלקטרוניקה היפנית המפסידה.

מניית ZTE מזנקת ב-8.3% בהונג קונג לאחר שהחברה הודיעה כי תפתח עם אינטל מעבד לדור הבא של טלפונים חכמים מתוצרתה.