קשה לכם לבחור מניות? הנה המלצות שאסור לכם לפספס

שנה של כתיבת טור כאן היא זמן טוב לסיכום ביניים: אילו מהתזות שהצגנו עדיין רלוונטיות, מה עשו המניות המומלצות שלנו, ומי מהן עדיין שוות השקעה

שנה חלפה מאז שהתחלתי לכתוב כאן, והמשימה מאתגרת במיוחד. מצבי מאניה-דפרסיה בשוק, המכונים בעגה המקצועית Risk On Risk" Off", הביאו לתנודות חדות בשווקים בשנה האחרונה: מדד 500 S&P חווה שני מימושים של כ-10%, ובסך-הכול עלה בכ-20% מתחילת 2012 וכמעט ב-15% בשנה האחרונה. ת"א 100, לשם השוואה, עלה ב-10% בשתי התקופות.

בשנה החולפת השתדלתי להציג כאן את תזות ההשקעה העדכניות ביותר, להקדים את השוק בהמלצות, תוך מתן רקע מקרו-כלכלי מחד ורחשי השוק מנגד. היום נערוך סיכום ביניים של חלק מהתזות וההמלצות שהוצגו כאן, ונבחן את מידת הרלוונטיות שלהן.

מספר תזות מושפעות מתהליכים ארוכים בכלכלה האמריקנית, כמו התאוששות שוק הדיור, השאיפה לעצמאות אנרגטית בארה"ב, השיפור במצב הצרכן וירידת פרמיית הסיכון להשקעה באירופה ובשווקים מתעוררים. המלצות אחרות היו קצרות טווח, כגון זינוק במחירי הנפט, שרב כבד שפגע בארה"ב בקיץ, האולימפיאדה בלונדון והבחירות בארה"ב.

למרות שבטווח הקצר עלה מפלס חוסר-הוודאות מכיוון הקיצוץ התקציבי בארה"ב והבחירות באיטליה, המלצות האלוקציה (הקצאה) לא השתנו מהותית בשנה האחרונה: בתחום המניות, משקל יתר לשוק האמריקני ולשווקים המתעוררים, בדגש על סין ודרום קוריאה, ובאחרונה נוספו גם ברזיל ורוסיה; בתחום האג"ח, משקל יתר לאפיק הקונצרני בכל הדירוגים ובכל המדינות, על חשבון אג"ח ממשלתיות, בהתאם לרמת הסיכון הרצויה בנכסי המשקיע; גם המלצתנו לשלב קרנות גידור נבחרות וקרנות השקעה, מקבלת משנה תוקף בשנה הקרובה, לאור ירידת תשואות האג"ח בשווקים.

נדל"ן, גז ובנייה

במארס אשתקד הצבענו על תהליך התאוששות בר קיימא בשוק הנדל"ן בארה"ב, שצובר תאוצה בחודשים האחרונים תוך השפעה חיובית על הצמיחה, שוק התעסוקה ושווי נכסי הפרט בארה"ב מול הבנקים המלווים.

לתחום עדיין מומלץ להיחשף דרך קרנות ריט, הנסחרות מתחת לשווי הנכסי שלהן, או בצורה רחבה יותר דרך מדד רלוונטי. קרנות ריט לרבי-קומות שהומלצו, השיאו תשואה נאה.

למחפשים המלצות ספציפיות, ניתן לרכוש היום את Boston Properties , הצפויה להשיא 2.8% דיבידנד, נסחרת במחיר של 105.2 דולר ומומלצת במחיר יעד של 120 דולר; ואת General Growth (סימול: GGP), הצפויה להשיא דיבידנד של 2.4%, נסחרת במחיר של 20 דולר ומומלצת במחיר יעד של 23 דולר. שתי מניות נוספות שהומלצו כאן היו HD ו-LOW, שעלו מ-47.6 דולר ל-70.47 דולר ומ-30.86 דולר ל-38.76 דולר בהתאמה; שתיהן עדיין מומלצות, אך יקרות מדי לטעמי.

התחום השני שהומלץ כבר במאי אשתקד היה פיתוח תשתיות הגז בארה"ב, שצפוי ללוות את ארה"ב בתהליך הגברת השימוש בגז על חשבון נפט, בדרך להפיכת ארה"ב לעצמאית אנרגטית בתוך כמה שנים. מגמה זו צפויה להשפיע על חברות בתחום בשנים הבאות, ולשנות את שוק האנרגיה העולמי.

המלצנו אז על חברות בתחום ההנדסה והבנייה, כמו גם על MLPs, שהן שותפויות בתחום הגז הדומות במבנה לקרנות ריט בנדל"ן: חברת CBI עלתה מ-39 דולר ל-55 דולר, אך נותרת מומלצת במחיר יעד של 59 דולר; חברת Foster Wheeler עלתה מעט מ-20.11 דולר ל-20.49 דולר ומומלצת במחיר יעד של 27 דולר.

מבין חברות התשתית הומלצה EQT, שעלתה מ-46.5 דולר ל-63.1 דולר ומומלצת עדיין במחיר יעד של 70 דולר; וחברת QEP, שעלתה מ-27.23 דולר ל-30 דולר ומומלצת במחיר יעד של 40 דולר.

ליהנות מהצרכן

במרוצת השנה עסקנו בשיפור במצב הצרכן האמריקני. המלצות ניתנו על חברות בתחומי הבנקאות, הצריכה, הרכב, רשתות הדיסקאונט ועוד. מרביתן עומדות במבחן הזמן - האבטלה צפויה להמשיך לרדת, ההכנסה הפנויה גדלה, והלווים ממחזרים הלוואות.

מבין הבנקים ניתן עדיין להמליץ על US Bancorp , שנסחרת ב-33.81 דולר ומומלצת במחיר יעד של 38 דולר; FITB, שנסחרת ב-16.02 דולר ומומלצת במחיר יעד של 19 דולר; ו-Comerica , שנסחרת ב-34.83 דולר ומומלצת במחיר יעד של 38 דולר.

בתחום חלקי הרכב הומלצו LEAR (סימול: LEA), שעלתה מ-40 דולר ל-53.74 דולר ועדיין מומלצת במחיר יעד של 63 דולר; ו-DANA (סימול: DAN), שעלתה מ-13.6 דולר ל-17.21 דולר ומומלצת במחיר יעד של 18 דולר.

מבין רשתות הדיסקאונט הומלצו, ועדיין מומלצות, TJX, שנסחרת ב-45.18 דולר ומומלצת במחיר יעד של 53 דולר; ו-Ross Stores , שנסחרת ב-59.36 דולר ומומלצת במחיר יעד של 75 דולר.

באירופה וברזיל

שני אזורים גיאוגרפיים נוספים הומלצו כאן: האחד, אירופה בספטמבר, מיד לאחר דברי נגיד הבנק המרכזי (ECB), כי יעשה הכול לשמר את אחדות האיחוד דרך אספקת נזילות בשוקי האג"ח; והמלצה שנייה, ברזיל באוקטובר, מתוך הערכה כי הרבעון הרביעי מהווה שפל בצמיחה במדינה ושפל לריאל מול הדולר.

באירופה, שחווה תהליך דומה במערכת הבנקאית לזו שעברה ארה"ב לאחר משבר 2008, אנו חוזים בתחילה התייצבות הבנקים, שצפויים לחזור להלוות כספים בקצב מואץ. המלצתנו בינתיים היא להתרכז בחברות שמצליחות לצמוח בהכנסות וברווח, למרות המצב המאתגר באיחוד.

המלצנו בזמנו על חברת הכימיה Clariant (סימול: CLN.VX) השוויצרית, שעלתה מ-11 פרנק שוויצרי ל-14.38 פרנק שוויצרי ועדיין מומלצת במחיר יעד של 18 פרנק שוויצרי; ועל וחברת הכימיה הבלגית Solvay , שהומלצה במחיר 90.25 אירו, עלתה למחיר של 111.5 אירו ועדיין מומלצת במחיר יעד של 140 אירו; עוד המלצנו על חברת רנו , שצפויה להגדיל משמעותית רווחיה השנה, ואשר מנייתה עלתה ממחיר 38.8 אירו ל-49.96 אירו ועדיין מומלצת במחיר יעד של 55 אירו.

בברזיל המלצנו על חברת התעופה GOL, שבה אנו רואים אפסייד גדול; על בנק ITUB; ועל חברת מוצרי התעופה ERJ. שלושתן עדיין מומלצות.

לסיכום, המחויבות להביא לכם המלצות ותזות השקעה עדכניות, תוך קריאת מפת ההשקעות הכוללת, היא מאתגרת ודורשת ערנות מקצועית יומיומית. מתוך מחויבות למילה הכתובה, כך נמשיך גם בעתיד.

*** הכותב הוא מנהל השקעות ראשי ב- UBS Wealth Management Israel Ltd. לכותב המאמר ו/או לחברה עשוי להיות עניין אישי בנושא. האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לשיווק השקעות ו/או ייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

מה המדדים הספיקו
 מה המדדים הספיקו