Innovid מגייסת 11 מ' ד': תציע פרסומות לכל המכשירים

בסה"כ גייסה החברה 27.6 מיליון דולר ■ החברה הוקמה ב-2007 ■ מנסה לשנות את המודל של פרסום בווידיאו על-ידי הפיכת הפרסומות לאינטראקטיביות

חברת Innovid גייסה 11 מיליון דולר מסקויה קפיטל, ג'נסיס, קרן ההשקעות של T-Mobile ומשקיע חדש בדמות Vintage Investment Partners. בסה"כ גייסה החברה 27.6 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2007 ומנסה לשנות את המודל של פרסום בווידיאו על-ידי הפיכת הפרסומות לאינטראקטיביות.

הטכנולוגיה של אינוביד, שהוקמה על-ידי צביקה נטר (מנכ"ל), טל חלוזין (סמנכ"ל טכנולוגיות) וצחי זיגדון (מנהל פיתוח מוצר), כבר שימשה בקמפיינים של מותגים מסדר הגודל של קוקה קולה, טויוטה, סמסונג, ג'ילט, מיקרוסופט ואולפני סרטים מובילים בהוליווד.

המוצר של אינוביד מייסד למעשה "מערכת יחסים" בין הגולש לבין הפרסומת, באמצעות הוספת תפריטים אינטראקטיביים שמציעים מידע רלוונטי. כך, פרסומת לסרט חדש תוכל לספק מידע על שעות הקרנה, על העלילה, על השחקנים וכדומה. פרסומת למוצר חדש על המדף תוכל לספק קופון הנחה ועוד.

כעת, עם השלמת הגיוס החדש, החברה רוצה ללכת צעד קדימה ולהציע את הטכנולוגיה שלה בכל המסכים שמולם נמצא המשתמש.

נטר אמר ל"גלובס" כי המטרה השנה היא להציע פרסומות אינטראקטיביות מעל מסכי הטלוויזיה. "יש היום חברות רבות שמחברות את המסך בסלון לאינטרנט כמו סמסונג, LG, אקס בוקס, גוגל, הולו, נטפליקס, בוקסי ואחרות. הרעיון הוא להראות שאין הבדל מהותי בין טלוויזיה שמחוברת לאינטרנט לבין מחשב שמחובר לאינטרנט. לשניהם יש כתובת IP אפילו שאחד הוא מסך של 50 אינץ' והשני הוא מסך של 20 אינץ'". נטר מסביר כי באמצעות שילוב של פרסומות אינטראקטיביות בשידורים אינטרנטיים בטלוויזיה ניתן לייצר טרגוט של הצופה ולדעת מיהו ומה מעניין אותו. "זה בניגוד לערוץ 2, שמותג שם כסף כדי לפרסם לצופי 'כוכב נולד' מבלי לדעת באמת מי יושב מול המסך", הוא הוסיף.

החברה, שהציגה בשנה שעברה גידול של 450% בהכנסות לעומת 2011, עובדת היום בתחום הטלוויזיה מול חברת Roku שמייצרים סטרימרים מיוחדים לטלוויזיה וכן מול סוני עבור קונסולת הווידיאו שלה. כך, פרסומות של הסרט החדש מבית דיסני, Oz: The Great and Powerful, משולבת בשידורי הסטרימינג של קונסולת פלייסטיישן 3 מבית סוני ומאפשרת למשתמשים לייצר אינטראקציה איתה.

דאג ליאון, שותף כללי בסקויה קפיטל, התייחס לגיוס הנוכחי ואמר כי "הצמיחה העולמית של Innovid היא אינדיקציה לצורך של תעשיית הפרסום בפלטפורמה שלוקחת את הפרסום הטלוויזיוני לשלב הבא". עוד ציין כי "אנחנו בטוחים כי על-ידי מינוף היכולות הטכנולוגיות המוכחות שלה והניסיון של צוות החברה, Innovid תגשים את החזון שלה לייצר מהפכה בעולם הפרסום הטלוויזיוני".