בורסות אירופה ננעלו בעליות; דרגי הותיר את הריבית על כנה

נגיד הבנק המרכזי האירופי קרא למנהיגי המדינות לבצע רפורמות נרחבות ■ הבנק המרכזי ביפן החליט לדחות את האפשרות לבצע רכישות אג"ח בלתי-מוגבלות באופן מיידי ■ דריכות לקראת נתוני המאקרו בארה"ב מחר

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים, חרף העובדה שנגיד הבנק המרכזי האירופי הותיר את הריבית המרכזית לחודש מארס על כנה. הבורסות באסיה ננעלו במגמה מעורבת ועם נעילת המסחר באירופה המדדים המרכזים בארה"ב ננעלו בעליות.

"השווקים במגמה שורית מובהקת בזמנים אלה, וזאת כתוצאה מהתשואות הנמוכות בשוק האג"ח אשר מובילות ללחץ על המשקיעים להיחשף לנכסים מסוכנים יותר", מסביר רוג'ר פיטרס, מנהל השקעות ב-Close Brothers Seydler Research.

כאמור, מריו דרגי, נגיד הבנק המרכזי האירופי החליט להותיר את הריבית לחודש מארס על כנה, 0.75%, שפל כל הזמנים. במסיבת העיתונאים שכינס מייד לאחר מכן דרגי הסביר כי כלכלת גוש האירו ממשיכה לצמוח בקצב מתון אך באותה נשימה קרא למנהיגי גוש האירו לבצע רפורמות נרחבות, שכן עדיין קיימים סיכונים רבים המאיימים על הכלכלה.

בוול סטריט ננעלו אמש המדדים במגמה מעורבת, לאחר שהדאו ג'ונס הרקיע שלשום לשיא כל הזמנים. סוגיית הקיצוצים התקציביים עדיין עומדת על הפרק, כאשר בממשל האמריקני מקווים להגיע לפשרה בנושא עד סוף השבוע. אתמול, התפרסמו בוול סטריט נתוני מאקרו מעודדים, ובראשם ספר הבז' ונתוני סקר ה-ADP, אשר הפתיעו לטובה.

בשווקים ציפו לנתוני ה-APD, שמהווים "מתאבן" לקראת פרסום דוח התעסוקה לחודש פברואר, אשר יתפרסם מחר - וצפוי להצביע על יצירה של 160 אלף משרות חדשות בסך-הכל בחודש החולף, בדומה ל-157 אלף המשרות החדשות שנוצרו בינואר. שיעור האבטלה בארה"ב עומד על 7.9%.

Carrefour Sa עולה לאחר פרסום תוצאות כספיות מעודדות.

בורסות אסיה במגמה מעורבת

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, בעוד מדד הניקיי ביפן נצבע בירוק לאור דחיית הבנק המרכזי ביפן את האפשרות לבצע רכישות אג"ח בלתי-מוגבלות באופן מיידי.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק, המהווה בנצ'מארק לשווקים במזרח, יורד בכ-0.2%, וזאת על רקע החשש מסוגיית הקיצוצים בארה"ב - ולמרות עלייתו של מדד הדאו ג'ונס בוול סטריט לשיא כל הזמנים, שלשום.

"השווקים בהחלט לא זולים, אבל אנו עדיין לא מעריכים שהם מתומחרים בתמחור יתר", הסביר אנגוס גלוסקי, מנהל השקעות ב-White Funds Management. "רוב המשקיעים מאמינים כי יש עדיין אפסייד לשוק, והוא עולה על הסיכון".

סמסונג הודיעה אתמול כי תשקיע כ-10.4 מיליארד ין (111 מיליארד דולר) ביצרנית האלקטרוניקה היפנית שארפ (Sharp).

Australia & New Zealand Banking Group יורדת במהלך המסחר בסידני, לאחר שהבנק הודיע על תוכנית קיצוצים לאור גירעון תקציבי גדול מהצפוי.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]