בורסות אירופה סגרו במגמה מעורבת; "יש סיבות לחשוש"

"המניות כבר עלו הרבה, ויש סיכון לנסיגה קלה", הסביר טקשאי אקוי, מנהל קרן הגידור Mizuho Asset Management - "הכלכלה הגלובלית מתאוששת במתינות, אולם הצמיחה בסין לא מאיצה כמצופה ויש סיבות לחשוש"

המסחר בבורסות אירופה נסגר היום (ג') במגמה מעורבת לאחר פרסום נתוני מאקרו בבריטניה ועל רקע הראלי בשווקים הגלובליים.

האופוריה בשווקים מסרבת לדעוך, כאמור. אתמול ננעל מדד הדאו ג'ונס בוול סטריט בשיא חדש, זה היום הרביעי ברציפות בעוד מדד ה-S&P 500 קרוב לשיא כל הזמנים, על רקע פרסום נתוני התעסוקה של ארה"ב ביום ו', אשר היוו הפתעה מסחררת. לפי הנתונים, נוספו למשק האמריקאי כ-236 אלף משרות בחודש פברואר ושיעור האבטלה ירד ל-7.7% (שנתי). התחזיות בשוק היו מתונות בהרבה וצפו יצירה של כ-163 אלף משרות בלבד ושיעור אבטלה של 7.9%.

"אנחנו זהירים יותר לגבי שוק המניות, אנחנו מתחילים לחשוב שאולי כדאי למכור קצת מניות במהלך מחצית השנה הקרובה", הסביר פיליפ בונפוי, מנהל השקעות ב-Newscape Capital Group. "האנליסטים היו אגרסיביים בזמן האחרון לגבי התוצאות הכספיות, אבל עכשיו רואים הורדות תחזיות בשוק".

בתוך כך, ממתינים המשקיעים באירופה לפגישת מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל אשר תיערך ב-14-15 במארס, במטרה לדון במשבר החובות הריבוניים ביבשת.

מניית St. James’s Place צנחה על רקע מכירת בנק Lloyds את חלק ממניותיה.

מגמה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה התנהל היום במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, לאחר שמדדי המזרח הגיעו לשיא של 19 חודשים אמש על רקע הראלי בשווקים הגלובליים - בעוד מדד הדאו ג'ונס בשיא חדש ומדד ה-S&P 500 רחוק כ-1% משיא כל הזמנים.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק המהווה בנצ'מארק לשווקים הגלובליים, ירד היום בכ-0.2%. המדד זינק בכ-12% מאז נובמבר 2012 ואז אמש, בהובלת המניות היפניות שנהנו מראלי, מאז הכריז ראש הממשלה היפני שינזו אבה על הקלה כמותית במדינה.

"המניות כבר עלו הרבה, ויש סיכון לנסיגה קלה", מסביר טקשאי אקוי, מנהל קרן הגידור Mizuho Asset Management. "הכלכלה הגלובלית מתאוששת במתינות, אולם הצמיחה בסין לא מאיצה כמצופה ויש סיבות לחשוש".

China Cosco Holdings, חברת השילוח הגדולה במדינה, צנחה ביותר מ-5% לאחר שסקירה של סיטיבנק נתחה את מכירת יחידת הלוגיסטיקה של China Cosco, והבהירה כו זו תפגע ביציבות העסקית של החברה.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]