פרוטרום מדווחת היום (ד') על שנת שיא בתוצאותיה הכספיות לשנת 2012 עם מכירות של 618 מיליון דולר (עלייה של 24.2% לעומת 2011), EBITDA שחצה את רף 100 מיליון דולר ורווח נקי שגדל ל-52 מיליון דולר.
הכנסות החברה בתחום הטעמים גדלו ב-29.5%, והן מהוות כ-74% מסך המכירות של פרוטרום. מכירות פרוטרום ברבעון הרביעי של שנת 2012 צמחו בכ-13.5% והגיעו לשיא לרבעון רביעי של 144.9 מיליון דולר.
הרווח הנקי בשנת 2012 גדל ב-23.7% והגיע לשיא שנתי של 52 מיליון דולר, שיעור של 8.4% מההכנסות. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2012 עלה ב-33.1% והגיע גם הוא לשיא של 10.5 מיליון דולר.
במעמד פרסום הדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 14 מיליון שקל.
אורי יהודאי, נשיא ומנכ"ל החברה, ציין כי "אנו גאים בתוצאות הכספיות של 2012, המהווה שנת שיא נוספת במכירות, ברווח ובתזרים של פרוטרום, ושהינה תוצאה של יישום מוצלח ושיטתי של אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו".
יהודאי הוסיף כי "במבט ל-2013, פרוטרום ניצבת כיום בעמדת זינוק נוספת עם תשתית איתנה להמשך צמיחה ושיפור הרווחיות. הצמיחה המהירה, המשך התייצבות מחירי חומרי הגלם המשמשים אותנו ביצור מוצרינו, יחד עם תרומת המשך מימוש תהליכי ההתייעלות ושיפור מבנה העלויות שלנו, תוך ניצול מירבי של אתרינו בעולם, חיזוק מערך הרכש הגלובאלי והמיזוג המוצלח של הרכישות האחרונות שביצענו, יביאו לשיפור רווחיותנו העתידית".
עלות שכרו של יהודאי עמדה בשנה החולפת על 2.6 מיליון דולר, מהם משכורת 936 אלף דולר ובונוס של 1.15 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.