במסגרת הדוחות הכספיים השנתיים של קבוצת בזק, פורסמו גם הדוחות של החברה-הבת מתחום הסלולר, פלאפון. החברה, כמו חברות הסלולר האחרות סלקום ופרטנר, נפגעה ב-2012 מהרפורמות של שר התקשורת היוצא משה כחלון להגברת התחרות בשוק הסלולר הישראלי.
פלאפון הרוויחה ב-2012 סך של 698 מיליון שקל, ירידה של 34% לעומת 2011. הרווח הנקי ברבעון הרביעי ירד ב-34.3% והסתכם ב-134 מיליון שקל.
החברה מייחסת את מרבית הירידה ברווח לירידה בהכנסות מציוד קצה, לצד שחיקה משמעותית מתמשכת בתעריפים בשנה האחרונה, כתוצאה של הרגולציה ותחרות מצד השחקנים החדשים בשוק הסלולר, שנכנסו לשוק ברבעון השני של השנה.
סך ההכנסות של פלאפון הסתכמו ב-2012 ב-4.46 מיליארד שקל, ירידה של כ-20% לעומת 2011. ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ב-17.1% לסך של 1.03 מיליארד שקל. ההכנסות של פלאפון משירותים ירדו ב-10% ב-2012 ל-3.26 מיליארד שקל. ההכנסות מציוד קצה צנחו ב-37% והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקל.
כל זאת, יצוין, לא הפריע למנכ"ל פלאפון גיל שרון למשוך שכר בעלות של של 4.1 מיליון שקל.
מסך ההכנסות של פלאפון, פלח הלקוחות הפרטיים הניב לחברה 2.46 מיליארד שקל (ירידה של 17%), והלקוחות העסקיים הניבו הכנסה של כ-2 מיליארד שקל (ירידה של 22%), שכוללת גם הכנסות מהסכמי אירוח ממפעילי סלולר וירטואליים ש"רוכבים" על הרשת של פלאפון.
על רקע התחרות בשוק הסלולר, ברבעון הרביעי 39 אלף לקוחות נטו סלולר נטשו את פלאפון, ונכון לסוף 2012 מספר המנויים עמד על 2.8 מיליון. מתחילת השנה פלאפון איבדה 47 אלף מנויים נטו.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה עמד על 1.73 מיליארד שקל, עלייה של 116% לעומת השנה הקודמת. ברבעון הרביעי תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 388 מיליון שקל, גידול של כ-74% לעומת הרבעון המקביל ב-2011.
ההכנסה החודשית הממוצעת של פלאפון למנוי סלולר (ARPU) עמדה על 95 שקל, בהשוואה ל-107 שקל בשנה קודמת. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה ברבעון הרביעי של 2012 על 89 שקל, לעומת 100 שקל ברבעון המקביל ב-2011.
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח (MOU) גדל ב-2012 ב-44 דקות, ועמד על 419 דקות. מספר דקות השימוש החודשי הממוצע ללקוח (MOU) ברבעון הרביעי גדל ב-58 דקות ל-442 דקות.
לדברי המנכ"ל שרון, "פלאפון הינה כיום החברה מספר 1 בענף ברווח הנקי ובהכנסה ממנוי. בסיכום הניודים השנתי, פלאפון איבדה הכי פחות מנויים נטו ביחס למתחרות הגדולות, כמו כן בהכנסות וב-EBITDA טיפסנו למקום השני.
"ב-4 השנים האחרונות סגרנו פערים גדולים מאוד מול המתחרים בכל המדדים העסקיים, וזאת דרך מהלכי התייעלות שביצענו אשר הקטינו הוצאות, בזכות מהלכים שיווקיים נכונים, וכן באמצעות החתימה על הסכמי נדידה עם הוט מובייל ורמי לוי", אמר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.