בוודאי נתקלתם בגרפים האלו של מניות שעלו מאות אחוזים בשנים האחרונות, ושאלתם את עצמכם למה אין לכם הרבה כאלו בתיק? אנחנו שואלים את עצמנו, והמטרה היא לא לגרום סבל אלא להניע לפעולה ושיפור. לפיכך, המטרה היא שתיק הקניון יכלול החזקות ארוכות טווח של מניות שעולות עשרות ומאות אחוזים בשנה.
יש כאלו מניות כאמור - צריך לאתר אותן, להאמין בהן, לקיים אחריהן מעקב טכני רלוונטי לאסטרטגיה כזו ולהחליף מעת לעת כאשר נראה שמשהו משתבש. יש כמובן גם החזקות ארוכות טווח מוצלחות בקניון, כמו EBAY ו-SBUX , אבל אנחנו רוצים יותר. אנחנו רוצים לקחת מניה, להסתכל קדימה, לשרטט את הגרף שלה אל תוך העתיד, ולשאול מה הסיכוי שהמניה תנוע במסלול הזה.
ואיך זה קשור לאוכל? כאן אנחנו מגיעים לוורן באפט, שהודיע באחרונה שהוא קונה את כל חברת היינץ וזו תימחק מהמסחר. ההודעה הזו גרמה לנו לתסכול כפול: הראשון, הוא משום שהיינץ היא חברה מאוד אהובה עלינו. היא הייתה זמן רב בתיק, ואמורה הייתה לחזור אליו ודווקא את הקפיצה שבעקבות הרכישה של באפט החמצנו; הסיבה השנייה לתסכול היא שהאפשרות להשקיע בחברה כל כך טובה כבר לא קיימת עבורנו. באפט שתה לנו את הקטשופ, ונהנה מיתרונות שאינם קיימים עבורנו.
אבל הקנייה הזו של באפט הסבה את תשומת ליבנו למניות המזון. ואז ראינו שיש כמה וכמה מהן שעולות כבר שנים, ואז הגענו לתובנה שעמה פתחנו: כזה תיק אנחנו רוצים. ומניות מזון הן בהחלט שותף ראוי לקואליציית תיק כזה. צריכת המזון העולמית תעלה, ובקטגוריות שונות שלו אפשרי גם מחסור. הדבר מחבר אותנו גם למניות חקלאות, שגם ביחס אליהן יש לנו כוונות לפוזיציה גדולה, בעיתוי טכני נכון.
אז נהיינו רעבים למניות מזון, והתחלנו לחפש במה להשקיע. נתחיל במה שיש: סטרבאקס (SBUX), מניית הבית של הקניון, שייכת לקטגוריית המסעדות. התשואה שמופיעה לגביה בתיק הקניון, היא תשואה ממוצעת שכן אנחנו משאירים פוזיציה קבועה במניה אבל משנים את הכמות. מעריכים שזו אחת החברות בעלות פוטנציאל התרחבות בשנים הקרובות, גם ברמת סניפים בעולם וגם ברמת מכירות בסניף. זו חברה אהודה המנוהלת היטב, מחויבת לעובדים, לקהילה ולסביבה, ובהחלט מניה שנוח להיאחז בה.
מיד ג'ונסון (MJN) היא החזקה חדשה יחסית אצלנו. מהמניות שעלו הרבה, תיקנו תיקון בריא וחזרו לעלות. מייצרת מזון תינוקות, מוכרת הרבה באסיה (סין), והשילוב הזה של מזון תינוקות וסין נראה מעניין.
מותגי בולדר (BDBD), שהייתה ידועה בעבר כסמארט באלאנס (SMBL), מייצרת מוצרי מזון ללא כולסטרול, גלוטן ועוד. מזון בריא. אין ספק שמדובר בטרנד עולמי ובחברה מתרחבת. בשבוע שעבר המניה ירדה והייתה תנודתית. ההסבר היחידי שמצאנו לכך, הוא פרסום בלוג המעלה שאלות ביחס ליכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה. מכיוון שחיכינו להזדמנות להגדיל פוזיציה במניה, ומכיוון שאין הזדמנויות בלי פחד, ניצלנו את הפחד לקניה. החברה פרסמה דוחות טובים, בית השקעות מוכר העלה המלצה ואנחנו מאמינים בטרנד של מזון בריאות.
ADM היא חברה ותיקה, שמייצרת מוצרים צמחיים לתעשיית המזון, מוצרי האכלה, אתנול ודלקים.
להחזקות מזון הבריאות שלנו נכנסה גם WWAV. וויט וויב מייצרת מזון צמחוני כמו חלב סויה וכן משקאות, קפה ועוד. החברה פוצלה לא מזמן מ-DF, ולכן הגרף שלה לא מאפשר ניתוח טכני ארוך טווח ומהימן. את הפוזיציה אנחנו בונים בהדרגה באמצעות תרשים הנרות.
חברת המזון האחרונה-חביבה בקניון, שנוספה לא מזמן, היא סייסקו (SYY). החברה מתמחה במכירת ארוחות מוכנות. מדובר בחברה גדולה עם שווי שוק של 19 מיליארד דולר, שגם נותנת תשואת דיבידנד של 3.4%. המניה נמצאת במומנטום חיובי.
שמנו עין
אז כפי שאתם רואים ומכירים אותנו, כשאנחנו מגבשים כיוון, אנחנו מממשים אותו. מעבר להגדלת החזקה בפוזיציות הקיימות, שמנו עין גם עלCAG , שמייצרת מוצרי מזון מגוונים תחת מותגים שונים עם דגש על בריאות. המניה טסה בחודשים האחרונים, ואנחנו ננסה לתפוס אותה אחרי תיקון. ממחישה את המציאות שאנחנו רוצים לייצר בתיק, אשר אליה התייחסנו בתחילת הטור.
MDLZ היא מניה נוספת שממחישה את התענוג בהחזקות ארוכות טווח מוצלחות. מייצרת ומוכרת חטיפים ומשקאות בכל העולם. לחברה מותגים רבים, למשל אוראו המוכר והאהוב.
לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה
שתי מניות עונות לקריטריון הטרנד של מזון בריא, אבל נראה שייקח זמן עד שתיווצר ההזדמנות הטכנית לגביהן: הראשונה, מניה שהייתה זמן רב בקניון, רשת המזון האורגני המשובחת WFM. המניה נכנסה למצב של מגמת ירידה, ונראה שייקח זמן עד שתמצא איזה תחתית. אז נשמח לחזור לקנות אותה; השנייה היא HAIN. הייתה בקניון לתקופה קצרה, עד שהבנו שהולכת לרדת. מייצרת ומוכרת מוצרים אורגניים. כמות המוצרים רחבה וניתן ללמוד עליה באתר החברה (Hain Celestial). גם את המניה הזו נשמח לקנות כשתיווצר ההזדמנות הטכנית.
אז התחלנו בשאיפה להחזיק מניות שנים ולהרוויח עליהן עשרות ומאות אחוזים, וסיימנו בשתי מניות שמתאימות לקטגוריה אבל יושבות כרגע על הספסל. גם משקיעי AAPL הבינו שלעתים מגיע הזמן למכור, כי אחרת רווח של שנים נמחק בחודשים. הרעיון הוא להמשיך לעקוב אחרי המניות האלו, ולזכור לחזור לקנות אותן, בתקווה שלא יתחילו בריצה פראית למעלה שתשאיר אותנו מחוץ לתמונה. מישהו אמר היינץ?
הכותב הוא מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo - פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון, ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם
ziv@beplusdo.co.il
www.facebook.com/groups/themallglobes
קניון המניות
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.