החברה לישראל מסכמת הבוקר (ה') את 2012 עם יציבות בהכנסות: 21.77 מיליארד דולר. בשורה התחתונה מסכמת החברה את השנה עם הפסד של 146 מיליון דולר לעומת רווח של 155 מיליון דולר ב-2011, ואת הרבעון הרביעי בהפסד של 306 מיליון דולר לעומת הפסד של 51 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011.
נציין כי בניכוי הפסד חד פעמי בצים בגין מחיקה של 133 מיליון דולר (כתוצאה מההסדר עם המספנות), ובניכוי חלק החברה לישראל בהפסד חד פעמי בגין ירידת ערך בבטר פלייס בשיעור של 67 מיליון דולר, סיימה החברה את השנה ברווח של 54 מיליון דולר.
בהסתכלות על החברות המוחזקות, נציין כי הכנסות צים רשמו אומנם עלייה של 5% ל-3.96 מיליארד דולר, אך חברת הספנות סיימה את 2012 עם הפסד של 433 מיליון דולר לעומת הפסד של 397 מיליון דולר ב-2011.
את הרבעון הרביעי סיימה צים עם הפסד של 239 מיליון דולר לעומת הפסד של 151 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2011.
בטר פלייס ממשיכה לשקוע, חרף חילופי ההנהלה התכופים, עם הפסד של 454 מיליון דולר ב-2012 לעומת הפסד של 213 מיליון דולר ב-2011. את הרבעון הרביעי סיימה חברת הרכב החשמלי בהפסד של 251 מיליון דולר לעומת 73 מיליון דולר הפסד ברבעון הרביעי של 2011.
עלות שכרו של המנכ"ל ניר גלעד עמדה על 10.16 מיליון שקל, מהם משכורת בגובה 4.04 מיליון שקל לתשלום מבוסס מניות בהיקף 6.12 מיליון שקל, בעוד יו"ר הדירקטוריון אמיר אלשטיין השתכר 7.15 מיליון שקל אשתקד, מהם 3.6 מיליון שקל בשכר ו-3.55 במענק מבוסס מניות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.