אופטימיות זהירה: המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים

הפרלמנט בקפריסין צפוי להצביע על תוכנית חדשה שתעמוד בתנאים של האיחוד האירופי לקבלת חבילת החילוץ ■ הסכמי מסגרת בשווי כולל של כ-18 מיליון דולר לחברת אורבוטק ■ אכזבה מסקר ה-IFO בגרמניה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים בציפייה לפתרון בקפריסין שיאפשר קבלת חבילת החילוץ. בתחום המאקרו לא התפרסמו היום נתונים.

בגרמניה דווח היום כי נתון סקר ה-IFO, המודד את בטחון העסקים, ירד בחודש מארס ל-106.7 נקודות לעומת 107.4 נקודות בפברואר ולעומת צפי כלכלנים לנתון של 107.6 נקודות.

המפלגות בקפריסין מתכנסות הערב כדי להגיש הצעה חדשה לאישור הפרלמנט, אשר דחה מוקדם יותר השבוע הצעת חוק למיסוי פקדונות בנק.

אוורוף נאופיטו, סגן יו"ר מפלגת השלטון הדמוקרטית בקפריסין, אמר כי מנהיגי המפלגות קרובים לפשרה שתאפשר לפרלמנט לחזור בו מהדחייה של התנאים לקבלת חבילת החילוץ מהאיחוד האירופי - אותה תוכנית למיסוי פקדונות בנק. שר האוצר מיכאל סאריס אמר כי תוכנית המיסוי "שוב על השולחן".

"בית המחוקקים יתכנס בקרוב על מנת לקבל החלטות משמעותיות. אין ספק כי יהיו היבטים כואבים להחלטות שיתקבלו, אך יש להציל את המדינה", אמר היום דובר הממשלה הקפריסאית. "השעות הבאות יכריעו את עתיד המדינה", כך לדבריו.

בינתיים, הושגה הסכמה בין קפריסין לבנקים ביוון, כך שהאחרונים ישתלטו על נכסים קפריסאים ביוון.

ספליט במניית סיילספורס

חברת אורבוטק הודיעה כי חתמה על הסכמי מסגרת בשווי כולל של כ-18 מיליון דולר, עם שני יצרני מעגלים מודפסים (PCB) מובילים בטייוואן ובסין. אורבוטק תספק לשתי היצרניות ציוד בדיקה אשר ישמש לייצור מסיבי של לוחות מעגלים מודפסים בצפיפות גבוהה.

חברת טבע וחברת אקטיב ביוטק דיווחו אתמול על הצלחה בשלב ההמשך של מחקר ה- ALLEGRO שלב III אשר העריך את הנכות המצטברת ואת הבטיחות של תרופת הלקווינימוד במתן אוראלי במטופלים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית אשר קיבלו טיפול בשלב מוקדם יותר של המחלה, בהשוואה למטופלים שהחלו טיפול בלקווינימוד בשלב מאוחר יותר.

חברת BP הודיע כי תבצע BuyBack של מניות בהיקף 8 מיליארד דולר.