וול סטריט ננעלה בעליות; ה-S&P 500 קרוב לשיא כל הזמנים

מדד הדאו ג'ונס חזר לשבור שיאים לאחר עלייה של כ-0.8% ■ נתוני המאקרו בארצות הברית עמדו במוקד המסחר עם עלייה מעל לצפי במדד מחירי הבתים של קייס שילר ובהזמנות המוצרים בני קיימא ■ מנגד נרשמה ירידה באמון הצרכנים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, לאחר שיו"ר פורום היורוגרופ חזר מדבריו אמש, לפיהם תוכנית החילוץ של קפריסין עשויה לשמש תבנית למדינות אחרות וכי סביר להניח שמחזיקי המניות והאג"ח של הבנקים יידרשו להשתתף בתוכניות חילוץ עתידיות. כיוון המסחר הושפע גם מנתוני מאקרו מהותיים שפורסמו היום, כגון מדד קייס-שילר, מכירות הבתים החדשים ומדד אמון הצרכנים. לאחר שנכשל אתמול לחצות את השיא בעקבות דבריו של יו"ר היורוגרופ, ניסה היום מדד ה-S&P 500 לשבור שוב את השיא שלו אך הוא סיים את המסחר כשהוא במרחק של 2 נקודות מהשיא.

כאמור, נראה כי קפריסין הצליחה לחמוק בעור שיניה מחדלות פירעון, לאחר שבתחילת השבוע הצליחה להעביר רפורמות מרחיקות לכת ולעמוד בתנאים שהציבו לה נציגי ה"טרויקה".

עם זאת, בורסות אירופה ווול סטריט ננעלו אתמול בירידות שערים, בעקבות דברים שאמר יו"ר היורוגרופ - פורום שרי האוצר של גוש האירו. יירוין דיסלבלוים, הצהיר כי החילוץ לקפריסין ישמש בעתיד תבנית לחילוצים של בנקים באירופה. בנוסף, הוא טען כי מעתה ואילך כל פעם שיש צורך בחילוץ בנק, והוא בעצמו לא יוכל לגייס הון, נצטרך לפנות למחזיקי המניות ואגרות החוב שלו, ובמידת הצורך גם לבעלי החשבונות הלא מבוטחים בו. דיסלבלוים, שככל הנראה ראה את ההשפעה השלילית של דבריו על השווקים הספיק לחזור בו מדבריו לקראת סיום המסחר בוול סטריט אתמול, והירידות במדדים המרכזיים התמתנו בסיום.

הבנקים בקפריסין ישארו סגורים עד יום חמישי ובכל מקרה יוטלו מגבלות חמורות על היקף משיכת הכספים, זאת כדי למנוע מצב של "ריצה על הבנקים". מיכאל סריס, שר האוצר הקפריסאי, אמר היום כי המפקידים הגדולים בבנקים של קפריסין עלולים להפסיד עד כ-40% מהפקדונות שלהם, זאת כחלק מהצעדים והרופורמות עליהן התחייבה המדינה כדי לקבל את חבילת החילוץ.

יו"ר ה'פד' בן ברננקי נשא אמש נאום בבית הספר לכלכלה של לונדון בו הוא הגן בנחרצות על המדיניות המוניטרית המרחיבה שבה הוא נוקט בשנים האחרונות. ברננקי התייחס לביקורות לפיהן תוכנית רכישת האג"ח של הפדרל ריזרב גורמת להפחת ערך של הדולר וזאת על ידי הגברת הייצוא של ארצות הברית על חשבון מדינות אחרות. ברננקי אמר שהכוונה היא בדיוק ההפך, ברגע שתהיה צמיחה חזקה בארצות הברית, זה ישפיע לטובה על שותפות המסחר של ארצות הברית. (לסיפור המלא)

דריכות לקראת קייס-שילר

בזירת המאקרו פורסמו היום מספר נתונים חשובים. תחילה פורסם נתון הזמנות המוצרים בני קיימא לחודש פברואר שרשם עלייה חדה ומפתיעה של 5.7% וזאת לעומת הצפי בשוק שעמד על עלייה של 3.9%, לאחר ירידה של 4.9% בינואר.

ב-15:00 פורסם מדד קייס-שילר, הבוחן את שינוי מחירי הדיור ב-20 ערים מובילות בארה"ב. המדד רשם עלייה של 8.1% וזאת לעומת צפי לעלייה של 7.9%, לעומת עלייה של 6.8% בדצמבר.

ב-16:00 פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש מארס שרשם ירידה מפתיעה וחדה לרמה של 59.7 נקודות לעומת צפי לעלייה קלה לרמה של 66.9 נקודות מרמה קודמת של 66 נקודות בפברואר. באותה שעה התפרסם נתון מכירות הבתים החדשים לחודש פברואר שרשם ירידה מעל לצפי לרמה של 411 אלף בתים חדשים לעומת צפי לירידה לרמה של 426 אלף מכירות בתים חדשים לעומת רמה קודמת של 437 אלף בתים חדשים.

מניות במוקד

מניית ברקשייר האת'וואי של המיליארדר וורן באפט מרכזת עניין לאחר שהמיליארדר הודיע על כוונתו לממש אופציות בבנק ההשקעות גולדמן זאקס ובכך יהפוך לאחד מבין 10 המשקיעים הגדולים ביותר בגולדמן.

חברת נטפלקס עולה היום לאחר שאנליסטים העלה את מחיר היעד של המניה מ-160 דולר למניה ל-225 דולר.

דל ממשיכה לרכז עניין לאחר שסוכנות הידיעות "בלומברג" דיווחה בסוף השבוע כי קבוצת בלאקסטון הגישה הצעה לרכישת יצרנית המחשבים.

ענקית האינטרנט יאהו הודיעה אתמול בבלוג שלה על רכישת הסטארט-אפ של תלמיד בן 17 מלונדון תמורת סכום שלא נמסר. מדובר באפליקצייה שנקראת Summly שהינה אפליקצייה לקריאת חדשות.

חברתבלקברי (RIM לשעבר) התממשה אתמול וזאת בעקבות הורדת המלצה למניית החברה מצד בנק ההשקעות גולדמן זאקס. הבנק הוריד את המלצתו למניה מ"קנייה" ל"החזק".

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]