הבורסה מתעוררת: זינוק של 40% בהיקף ההנפקות ברבעון

מתוך הסכום האמור, כ-9.9 מיליארד שקל (93% מסך הגיוסים) גויסו באיגרות חוב ■ עלייה של כ-60% בגיוסים בהנפקות מניות

עם העליות מגיעים הגיוסים: ברבעון הראשון של 2013 גייסו החברות כ-10.7 מיליארד שקל בהנפקות בבורסה בת"א (כולל הנפקות זכויות והקצאות פרטיות) - עלייה של כ-40% לעומת הגיוס ברבעון הרביעי של 2012, שהסתכם ב-7.6 מיליארד שקל. כך עולה מסיכום שוק ההנפקות שנערך על ידי כלכלני חברת החיתום ובנקאות ההשקעות רוסאריו קפיטל.

מתוך הסכום האמור, כ-9.9 מיליארד שקל (93% מסך הגיוסים) גויסו באיגרות חוב. עוד כ-800 מיליון שקל גויסו במניות (כולל הנפקות בדרך של זכויות) - עלייה של כ-60% לעומת הרבעון הקודם.

גם במספר הגיוסים נרשמה עלייה משמעותית: ברבעון הראשון של השנה נערכו 68 גיוסים לעומת 43 גיוסים ברבעון הקודם. 50 גיוסי אג"ח נרשמו ברבעון הראשון (לעומת 28 ברבעון הקודם) ו-18 גיוסי הון (לעומת 15 ברבעון הקודם).

"ברבעון הנוכחי ראינו המשך מגמה של גידול בהיקף הגיוס, כאשר גם חברות בדירוגים נמוכים או ללא דירוג מגייסות, תוך מתן שעבודים והתניות פיננסיות ובריביות מתאימות", מסרה נגה קנז, סגנית יו"ר רוסאריו קפיטל. "מגמה זו מעידה על השתכללות של השוק ואנו מעריכים כי היא תימשך, אם כי באופן טבעי, מרבית היקף הגיוס ימשיך להיות בדירוגים גבוהים".