המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות עקב נתוני מאקרו מאכזבים

מדד מנהלי הרכש הסיני רשם אומנם עלייה אך פחות מהמצופה ■ גם ביפן נרשם פספוס בנתון מאקרו משמעותי ■ בורסת הונג קונג סגורה היום ■ גם באירופה לא יתקיים מסחר ברוב הבורסות

המסחר ברוב בורסות אסיה (למעט בהונג קונג) התחדש היום (ב') לאחר שביום שישי לא התקיים מסחר בשל "יום שישי הטוב" ברחבי העולם. המסחר בבורסות אסיה ננעל בירידות שערים בהובלת מדד הניקיי היפני שרשם ירידה של יותר מ-2%. בזירת המאקרו התפרסם מדד מנהלי הרכש של סין, שאומנם הצביע על שיפור והגיע לשיא של 11 חודשים, אך השיפור היה מתחת לצפי.

כאמור מי שהוביל את הירידות בבורסות אסיה הינו מדד הניקיי היפני וזאת לאחר פרסום סקר שכלל את היצרניות הגדולות ביותר במדינה ובחן את הסנטמנט הכלכלי פספס את התחזיות. סקר Tankan שבחן את הסנטמט הכלכלי של המדינה לרבעון הראשון של השנה בקרב היצרנים הגדולים במדינה עלה לרמה של (1-) נקודה וזאת לעומת רמה קודמת של (10-), כשהצפי היה שהוא יעלה לרמה של 1 נקודה.

גם נתון המאקרו שפורסם היום בסין פספס את התחזיות. משרד הסטטיסטיקה הרשמי במדינה פרסם את מדד מנהלי הרכש לחודש מארס. המדד רשם עלייה לרמה של 50.9 נקודות מרמה קודמת של 50.1 נקודות, אך הצפי של האנליסטים היה לעלייה לרמה של 51.2 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על התרחבות בהיקף הפעילות.

"נתוני מדד מנהלי הרכש אומרים לנו שהכלכלה הסינית לא שועטת קדימה. אם מסתכלים על הטון ושפת הדיבור של ההנהגה החדשה במדינה, אפשר לראות שהם רוצים יותר דגש על המגזר הפרטי, מה שאומר שהם מתכוונים לסחוט את הרווחים כמו גם את הצמיחה הכלכלית".

נחזור ליפן, שם צפוי הבנק המרכזי במדינה להתכנס במהלך השבוע לישיבתו הראשונה לאחר כניסתו לתפקיד של הנגיד החדש. ועדת הבנק תתכנס לישיבה שתימשך יומיים (3-4 באפריל) וזאת לאחר שהנגיד החדש הוריקו קורודה הצהיר בעת כניסתו לתפקיד שהוא "יעשה כל מה שצריך" על מנת לטפל בסוגיית הדפלצייה במטבע המקומי.

בזירת המניות ניתן להזכיר את יצרנית הצמיגים ברידג'סטון שרושמת היום ירידה של כ-2.5% בבורסת טוקיו.

חברת ההחזקות נומורה , גם היא רושמת ירידות לאחר שספגה תביעה על הפרת חוזה שכוללת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של 1.14 מיליארד דולר.