מנכ"ל חברת אפל, טים קוק, הביע התנצלות פומבית על התנהלות החברה בשוק הסיני - לאחר שזו "זכתה" לביקורות רבות בתקשורת המקומית, לאור שירות הלקוחות הלוקה בחסר שלה.
התנצלותו של קוק הגיעה בעקבות תלונות רבות בסין על שירות הלקוחות של אפל ומדיניות האחריות שלה על מוצריה במדינה. באחד מערוצי הטלוויזיה בסין, יצאו בביקורת על שירות הלקוחות של אפל וטענו כי הם פוגע ב"זכויות" של אזרחי סין, ואילו בעיתון ה-The People’s Daily, העיתון הרשמי של המפלגה הקומוניסטית בסין, מיהרו לצאת במאמר דומה, בכותרת "להשמיד את היהירות של אפל".
גם בסוכנות הידיעות הממשלתית, Xinhua, דווח כי בעקבות יחסה של אפל ללקוחותיה בסין שוקלים בממשל לעקוב ביתר שאת אחר חוזים והתנהלות של חברות אלקטרוניקה במדינה. מרבית התלונות בפועל, נגעו לכך שאפל מעדיפה לתקן את האייפונים המקולקלים שמגיעים אליה, במקום להחליפם במכשיר חדש. באפל, מנגד, מסרו עד כה כי 90% מהלקוחות מרוצים מהתיקונים שנעשו, אולם הבהירו כי את האוזניות של המכשיר יחליפו באופן גורף לכל הלקוחות.
"אפל תציע החלפה מעלה של מכשירי האייפון התקולים", כתב קוק במכתב רשמי מטעם החברה, באתר האינטרנט שלה בסין. מנכ"ל אפל התחייב לשפר את שירות הלקוחות של החברה, והבהיר כי יעקוב אחר הנושא מקרוב. למרות זאת, מניית אפל צנחה אמש ב-3.1% בוול סטריט, הירידה היומית הגדולה ביותר שלה מאז ה-24 בינואר 2013.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.