ההצלחה המסחררת של מכשירי גלקסי מבית סמסונג הביאה בשנים האחרונות את הענקית הקוריאנית למלחמת ראש בראש עם אפל, והיא אף הצליחה בסופו של דבר לעקוף אותה במכירות בקטגוריית הסמארטפונים, אך נראה כי להצלחה הזו יש מחיר בהיקפי הפרסום.
4 מיליארד דולר
בשנה החולפת (2012) סמסונג השקיעה פי ארבעה יותר תקציבי פרסום מאשר אפל, כפי שעולה מניתוח שערך האנליסט הוראס דדיו, שמצוטט באתר "ביזנס אינסיידר". על-פי הניתוח, סמסונג הוציאה בשנה שעברה תקציב של יותר מ-4 מיליארד דולר על פרסום באמצעי מדיה שונים בעולם, לעומת כמיליארד דולר "בלבד" שהוציאה אפל.
הוצאות הפרסום של סמסונג על קידום סדרת הגלקסי הרקיעו שחקים גם לעומת חברות טכנולוגיה אחרות. כך, דל הוציאה ב-2012 כ-900 מיליון דולר על פרסום, HP פרסמה בתקציב של מיליארד דולר, ומיקרוסופט הוציאה כ-1.5 מיליארד דולר בשנה שעברה.
מהניתוח של דדיו עולה כי סמסונג הוציאה אף יותר מענקית המשקאות קוקה-קולה, שתקציב הפרסום שלה אשתקד הסתכם בכ-3.2 מיליארד דולר.
השנה שעברה אמנם הייתה יוצאת דופן בזינוק המשמעותי של סמסונג, עת קידמה את מכשיר הדגל שלה גלקסי S3, לצד מכשירים נוספים כמו Note 2 ואחרים, אך גם בשנים האחרונות היא מוציאה יותר כסף על פרסום מאשר ענקיות טכנולוגיה מתחרות. עם זאת, ב-2012 הייתה זו הפעם הראשונה שבה עקפה החברה את קוקה-קולה מבחינת הוצאות פרסום.
הוצאות הפרסום של חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.