הטלוויזיה היא אולי כבר לא מדורת השבט, והפריים-טיים הוא כבר לא מה שהיה פעם עם עולם שבו פורחים הורדות פיראטיות, ממירים מקליטים ושירותי סטרימינג, אבל נראה כי עדיין היקפי הפרסום בטלוויזיה עובדים יותר טוב מהדיגיטל.
מחקר של חברת eMarketer על שוק הפרסום האמריקאי מצביע על כך שגם בשנת 2017 היקף הפרסום בדיגיטל לא יצליח להדביק את הפער מהפרסום בטלוויזיה.
השנה צפוי הפרסום בטלוויזיה בארה"ב לגלגל 66.35 מיליארד דולר, לעומת 42.52 מיליארד דולר בדיגיטל.
הפרסום באינטרנט והמובייל אמנם רושמים צמיחה גבוהה יותר, אך לא כזו שתשתווה בשנים הקרובות לזו של המסך הקטן בסלון. על-פי התחזית של eMarketer, הדיגיטל צפוי לרשום זינוק של 88% בהיקפי הפרסום מ-2011 ועד 2017, בעוד הטלוויזיה תרשום עלייה של 24% בלבד.
למעשה, ב-2017 יגיע היקף הפרסום בדיגיטל ל-60.4 מיליארד דולר - היקף דומה לזה שרשמה הטלוויזיה ב-2011. הוצאות הפרסום בטלוויזיה ב-2017 צפויות לעמוד על 75.25 מיליארד דולר, מה שמצביע על גידול שנתי של 3.7%.
הניתוח של eMarketer מצביע גם על הגידול בפרסום בווידיאו באינטרנט ומראה כי הענף צפוי לרשום זינוק מרשים של 350% עד 2017 - מ-2 מיליארד דולר ב-2011 ועד 9 מיליארד דולר ב-2017. השנה צפוי הענף לרשום הכנסות של 4.1 מיליארד דולר מפרסום בווידיאו.
בתוך תחום הווידיאו הדיגיטלי, הזינוק הגדול ביותר הוא של הפרסום על-גבי סרטוני וידיאו במובייל - עלייה של 112% השנה לעומת 35% של פרסום בווידיאו באינטרנט הרגיל.
בסך-הכול צפוי הפרסום בווידיאו במובייל להחזיק 12.6% מכלל הפרסום בווידיאו ולהגיע לכ-30% עד 2017.
פרסום בטלויזיה לעומת פרסום בדיגיטל
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.