בורסות אירופה ירדו בשיעור החד ביותר מזה 5 חודשים

מניות הבנקים וחברות התעופה נפלו היום ■ מכירות הקמעונאיות בגוש האירו ירדו ב-0.3% בפברואר

בורסות אירופה ירדו היום (ו') בשיעור החד מזה כחצי שנה בעקבות פרסום נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב. מדד Stoxx 600 נפל ב-1.5% לשפל של חודש לאחר שנודע כי 88 אלף משרות בלבד נוצרו בארה"ב בחודש מארס, בעוד שהצפי היה ל-190 אלף משרות. (לסיפור המלא)

מדד Stoxx 600 איבד 2.2% השבוע - הירידה החדה ביותר מאז נובמבר. המדד סגר שבוע שלישי רצוף של ירידות, הרצף הארוך ביותר מזה 10 חודשים.

גם באירופה פורסמו היום נתונים מאכזבים; מכירות הקמעונאיות ירדו ב-0.3% בפברואר בהשוואה לינואר, מה שמצביע על המשך ההידרדרות הכלכלית בגוש האירו. אתמול, נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי איכזב את המשקיעים כשלא חשף אתמול "תוכנית ב'" לבעיות החדשות שניצתו באחרונה באירופה, ובראשן המשבר בקפריסין. אנליסטים וכלכלנים מסכימים כי הלחץ על יו"ר ה- רק יילך ויגבר.

"אנחנו בוחנים את המידע כל הזמן, ומוכנים לפעול", אמר ורמז למעשה לתוכנית ה-OMT - במסגרתה הצהיר כי הבנק המרכזי ירכוש אג"ח ממשלתיות של כלכלות אירופה, ללא הגבלה. "בזכות התוכנית הזו, כלכלת אירופה נשמרה יציבה", ציין. (לסיפור המלא)

מניות חברות התעופה באירופה בלטו היום בירידות חדות, כמו למשל אייר פראנס או לופטהאנזה שצנחו. זאת, בעקבות חששות מירידה בביקושים לטיסות בעקבות עלייה במקרי המוות בסין בשל שפעת העופות והחשש מהתפשטות המחלה.

בלונדון, מניית איזי ג'ט נפלה לאחר שהודיעה כי היא צופה הפסד של 60-65 מיליון ליש"ט במחצית הראשונה של השנה, לפני מס, וזאת לעומת תחזית קודמת להפסד של 50-75 מיליון ליש"ט.

גם מניות הבנקים נלחצו היום מטה, כמו למשל דויטשה בנק בגרמניה או BNP פאריבה בצרפת.

אסיה: טוקיו המשיכה לזנק

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת, כאשר המניות ביפן המשיכו לטפס על רקע הודעת הבנק המרכזי של יפן אתמול בנוגע להרחבת תוכנית רכישת האג"ח הממשלתיות.

במסגרת החלטת הריבית שפרסם אתמול הבנק המרכזי של יפן ציין הנגיד כי תוכנית רכישת הנכסים תורחב. נציין כי זוהי החלטת הריבית הראשונה של נגיד הבנק החדש, אשר הצהיר כי הוא מחויב ליעד אינפלציה של 2%.

הבנק המרכזי היפני ציין כי הוא יגביר את קצב רכישת האג"ח הממשלתיות שלו פי 2 ל-50 טריליון ין יפני בשנה (כ-530 מיליארד דולר). עוד ציין הבנק כי הוא ירכוש אג"ח בקשת רחבה של מח"מ, ולא ייצמד להחלטה קודמת לרכוש אג"ח עד מח"מ של 3 שנים. (לסיפור המלא)

"המניות היפניות כנראה ימשיכו להציג תשואה טובה יותר משאר העולם, שעה שהתאבון, שכבר היה גדול מצד משקיעים זרים ומקומיים, קיבל עידוד", אומר יושיוקי קונדו, אנליסט מדאיוה סקיוריטיז.