המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים על רקע המאקרו

JP מורגן עקף את תחזיות הרווח ועמד בתחזית ההכנסות ■ שרי האוצר של גוש האירו התכנסו בדבלין במטרה לדון בהענקת סיוע נוסף לאירלנד ופורטוגל ■ המכירות הקמעונאיות בשפל של 9 חודשים, סנטימנט הצרכנים אכזב גם הוא

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות שערים ונראה כי המשקיעים לוקחים קצת אוויר ומממשים רווחים, גם על רקע נתון המכירות הקמעונאיות שהצביע על מגמה שלילית בצרכנות האמריקנית. בסיכום שבועי סגרו המדדים בעלייה.

לאחר שהנשיא אובמה הציג את הצעת התקציב שלו לקונגרס, מוקדם יותר השבוע, היא זכתה לקיטונות של ביקורת, הן מצידם של הרפולקאים, הן מצידה של קרן המטבע ואף בקרב חברי המפלגה הדמורטית. הצעת התקציב אומנם כללה העלאת מסים על בעלי ההכנסה הגבוהה אך גם קיצוצים נרחבים שכוללים גם את הביטוח הלאומי. כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע, הזהירה כי קיצוצים נרחבים מדי עשויים לפגוע בצמיחה של המדינה, בעוד יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר אמר כי ההצעה של אובמה כללית מדי ולא ממוקדת.

ומן העבר השני של האוקיינוס, מעצבי המדיניות באירופה מנסים למצוא פתרונות חדשים למשבר החוב. ב"בלומברג" דווח כי בכירים בקפריסין טענו כי הממשלה עשויה לדרוש סיוע נוסף בקרוב, בעוד באירלנד התכנסו היום שרי האוצר של גוש האירו במטרה לבחון סיוע נוסף לאירלנד ופורטוגל.

מאקרו: ירידה חדה במכירות הקמעונאיות

המכירות הקמעונאיות בארה"ב נפלו בחודש מארס בשיעור החד ביותר מזה תשעה חודשים, סימן לצריכה מואטת בארה"ב עקב העלאות המסים והקצב הנמוך של יצירת משרות חדשות. המכירות הקמעונאיות נפלו במארס בשיעור של 0.4%. מדובר, כאמור, בירידה החדה ביותר מאז חודש יוני 2012. אנליסטים חזו ירידה בשיעור של 0.1% בלבד. המכירות ירדו במרבית הסקטורים - תחנות דלק, כלי רכב, מוצרי אלקטרוניקה, מזון ועוד. מכירות קמעונאיות מהוות שליש מהוצאות הצרכנים, הדלק העיקרי של הכלכלה האמריקנית, ומצביעות על כיוון הכלכלה.

עוד פורסם היום נתון המחירים הסיטונאיים. אלה נפלו גם כן בחדות רבה יותר מהצפוי - 0.6%, בחודש מארס. הצפי היה לירידה בשיעור של כ-0.3%.

בנוסף פורסם סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שנפל ל-72.3 נקודות בחודש אפריל, לעומת 78.6 במארס. הצפי היה לירידה קלה ל-78.5 נקודות.

הבנקים מדווחים

בנק ההשקעות JP מורגן פרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון הראשון של השנה לפני פתיחת המסחר. בשורה העליונה הבנק רשם הכנסות של 25.85 מיליארד דולר ובשורה התחתונה רווחי הבנק הסתכמו בכ-1.59 דולרים למניה. צפי האנליסטים עמד על רווח של 1.39 דולרים למניה והכנסות של כ-26 מיליארד דולר. הבנק "צ'יפר" את המשקיעים כאשר הודיע כי הוא מעלה את שיעור הדבידנד שהוא מחלק ל-38 סנט למניה, לעומת 30 סנט למניה כיום. בנוסף, הבנק הכריז על רכישה עצמית בהיקף של 2.6 מיליארד דולר.

גם וולס פרגו פרסם את דוחותיו, מהן עולה עלייה של 22% בשורת הרווח.

מניית האריס ריכזה עניין לאחר שהודיעה אתמול לאחר סגירת המסחר כי היא עשויה לפספס את תחזיות הרווח וההכנסות שלה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]