המסחר בביטקוין התחדש - ושער המטבע הדיגיטלי נופל

לאחר שאתמול הופסק המסחר במטבע הביטקוין ב-MtGox, התחדש היום המסחר, והמטבע הדיגיטלי יורד בחדות אל מתחת ל-70 דולר, אך עדיין נרשמת תנודתיות רבה

לאחר שאתמול הופסק המסחר במטבע הביטקוין ב-MtGox, התחדש היום המסחר, והמטבע הדיגיטלי יורד בחדות אל מתחת ל-70 דולר, לאחר שכבר הגיע לשיא של 260 דולר, אך עדיין נרשמת תנודתיות רבה.

MtGox, זירת המסחר המרכזת כ-80% מהעסקאות במטבע, הפסיקה אתמול למשך שעות את המסחר בשל ביקוש שיא לעסקאות קנייה ומכירה שיצרו עומס על השרתים, ובשל תקיפות האקרים על שרתי הבורסה.

רבים מציינים כי מתנהלת "מלחמה" ממשית בין אלו המאמינים כי הביטקוין הוא מטבע העתיד, ורוכשים אותו בעיקר מסיבות אידיאולוגיות, לבין ספקולנטים שונים שמעוניינים להרוויח מתנודות המחירים של המטבע.

עם זאת, ולמרות הירידות החדות, מאז תחילת השנה טיפס המטבע הוירטואלי במאות אחוזים. כעת נשאלת השאלה האם יתייצב המחיר, או שמא ירד למחיר נמוך, ויגרור גל נוסף של משקיעים שיעלו את המחיר.

אין זו הפעם הראשונה בה נרשם "פיצוץ" של מה שרבים מאמינים שהוא בועה. ביוני 2011 הגיע שער הביטקוין לשיא של 32 דולר, חודשיים לאחר ששערו היה דולר אחד בלבד, ותוך זמן קצר הוא ירד שוב לשער של 2 דולר.