המכירות הקמעונאיות בארה"ב נפלו בחודש מארס בשיעור החד ביותר מזה 9 חודשים, סימן לצריכה מואטת בארה"ב עקב העלאות המסים והקצב הנמוך של יצירת משרות חדשות.
המכירות הקמעונאיות נפלו במארס בשיעור של 0.4%. מדובר, כאמור, בירידה החדה ביותר מאז חודש יוני 2012. אנליסטים חזו ירידה בשיעור של 0.1% בלבד.
המכירות ירדו במרבית הסקטורים - תחנות דלק, כלי רכב, מוצרי אלקטרוניקה, מזון ועוד.
מכירות קמעונאיות מהוות שליש מהוצאות הצרכנים, הדלק העיקרי של הכלכלה האמריקנית, ומצביעות על כיוון הכלכלה, במיוחד לאחר נתוני שוק העבודה הקשים של חודש מארס, בו נוספו 88 אלף משרות חדשות בלבד. מדובר במספר הנמוך ביותר של יצירת משרות חדשות מאז חודש יוני.
עוד פורסם היום נתון המחירים הסיטונאיים. אלה נפלו גם כן בחדות רבה יותר מהצפוי - 0.6%, בחודש מארס. הצפי היה לירידה בשיעור של כ-0.3%.
בנוסף פורסם סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, שנפל ל-72.3 נקודות בחודש אפריל, לעומת 78.6 במארס. הצפי היה לירידה קלה ל-78.5 נקודות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.