פוטין לבכירים בממשל: הגדילו הוצאות סוציאליות או שתפוטרו

פוטין דורש לנקוט צעדים נוספים למילוי הבטחותיו להגדלת ההוצאות שישפרו את חייהם של מיליוני רוסים

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין איים לפטר פקידים בכירים שלא מילאו אחר הוראתו להגדיל את ההוצאות סוציאליות. בכך, הוא שיגר אזהרה לממשלתו של דמיטרי מדבדב. פוטין, שהחליף את מדבדב בתפקיד הנשיא במאי 2012, הבטיח להגדיל את ההוצאות הסוציאליות בעקבות פעולות מחאה נרחבות נגדו.

בצילומי וידיאו לא-רשמיים שפורסמו היום (ד') נראה פוטין נוזף בפקידים במהלך פגישה בנושא הדיור, שבה השתתפו כמה שרים, ובהם שר האוצר אנטון סילואנוב וסגן ראש הממשלה דמיטרי קוזאק. בצילומים, שהועלו לאינטרנט זמן קצר לפני שמדבדב פתח בנאומו הכלכלי לפרלמנט, דורש פוטין לנקוט צעדים נוספים למילוי הבטחותיו להגדלת ההוצאות שישפרו את חייהם של מיליוני רוסים.

"אם לא נעשה את זה, ניאלץ להודות בכך שאני לא עובד ביעילות או שאתם עובדים באופן גרוע, ואתם תצטרכו להתפטר", אמר פוטין בפגישה. "אני רוצה להסב את תשומת לבכם לכך שכרגע אני נוטה יותר לתרחיש השני".

הדברים נאמרו אמנם לאחר שהנשיא דרש לכבות את המצלמות בפגישה, אך קטע הווידיאו הופיע באתר Lifenews.ru, שלו קשרים הדוקים עם הקרמלין.

הדברים נאמרו לאחר חודשים של ספקולציות על מתח בקשריו של פוטין עם מדבדב ועל האפשרות שראש הממשלה יפוטר. פקידי ממשלה ופקידים בקרמלין דחו את הספקולציות.

קטע וידיאו שהופק באופן מקצועי בידי יוצר סרטים אנונימי הועלה ליוטיוב במועד מוקדם השנה, והוא כולל צילומים וראיונות שנערכו ככל הנראה לאחרונה במטרה להציג את מדבדב כחלש וכמי שמוכן לוותר על האינטרסים של רוסיה לטובת ארה"ב. המילה "בגידה" נאמרת על ידי הקריין.

דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, אישר את אמיתות צילומי הווידיאו האחרונים של הנשיא הנוזף בפקידים, אך אמר לסוכנות הידיעות RIA שהדברים היו מיועדים למנהיגים אזוריים בפגישה ולא לשרים שנכחו בה.