אירופה ננעלה בעליות שערים; "מכירת החיסול הגיעה לסופה"

בורסות אירופה ננעלו בעליות לאחר עליות בבורסות אסיה מוקדם יותר היום ■ אנליסט: "מניות עדיין מהוות נכס טוב להשקעה"

בורסות אירופה ננעלו היום (ו'), יומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, בעליות שערים, לאחר עליות בבורסות אסיה מוקדם יותר היום, ומסחר מעורב בוול סטריט. רק בורסת פרנקפורט ירדה קלות.

באסיה נרשמו הבוקר עליות שערים בשיעור מירבי של 2.3%, למרות הנעילה השלילית בוול סטריט אמש, אז ירדו המדדים המובילים עד 1.5%, בעקבות אכזבה מנתוני מאקרו ולפני פרסום הדוחות של חברות מסקטור הטכנולוגיה - גוגל, מיקרוסופט ו-IBM.

"המשקיעים באסיה מפרשים כל ירידה מתונה בוול סטריט כהזדמנות רכישה למניות", אמר טים רדפורד, אנליסט מ-Rivkin Securities. "כל עוד הפדרל ריזרב ממשיך לתמוך בשווקים הפיננסיים, זה הזמן לרכוש".

"נראה כי מכירת החיסול הגיעה לסופה", אמרה דפני רות' (Daphne Roth), ראש מחלקת המחקר ב-ABN Amro Private Bank בסינגפור. "אנחנו עדיין מזהים סיכויים טובים לשיפור בצמיחה הכלכלית הגלובלית במחצית השנייה של השנה למרות נתוני מאקרו לא ממש מעודדים שצפויים בהמשך. מניות עדיין מהוות נכס טוב להשקעה".

מניית L’Oreal SA מטפסת לאחר שדיווחה על הכנסות רבעוניות שעקפו את צפי האנליסטים. מנגד, מניית SAP Ag יורדת בעקבות הכנסות רבעוניות מאכזבות.

עליות גם באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום (ו') כאמור בעליות שערים בשיעור מירבי של כ-2.3% . זאת, למרות נעילה שלילית אמש בוול סטריט ולאחר יום של ירידות במסחר באסיה אתמול. בורסת הונג קונג הובילה את המגמה החיובית, ואחריה בורסת סין.

על כל 3 מניות שירדו היום במדד אסיה פסיפיק, 5 מניות עולות. המדד סיכם ירידה שבועית של כ-1.5% לאחר צמיחה מאכזבת של כלכלת סין והורדת תחזית הצמיחה הגלובלית שפירסמה השבוע קרן המטבע הבינלאומית.

בין המניות שבלטו באסיה, נציין את חברת השבבים TSMC שזינקה לאחר שפירסמה תחזית למכירות שיא ברבעון. ריו טינטו טיפסה באוסטרליה ומתקנת 6 ימי ירידות בהיקף 11%.

מניית Industrial and Commercial Bank of China עלתה על רקע שמועות כי הממשל בסין ירחיב את רצועת הניוד של היואן הסיני בשבוע הבא.