השבוע בוול סטריט: שטף דוחות ונתונים; "זה להיות או לחדול"

מדינות פורום ה-G-20 קוראות לאירופה לבסס איחוד בנקאי ■ שלל נתוני מאקרו: מכירות הבתים החדשים ומיד שנייה, הזמנות המוצרים בני קיימא, אומדן הצמיחה לרבעון הראשון ועוד ■ מצעד המדווחות: אפל, בואינג, קרדיט סוויס וזינגה

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר (ב') ברקע למסקנות פורום מדינות ה-G-20 שהתכנס בסוף השבוע וכן ברקע לעונת הדוחות הנמצאת בעיצומה. במוקד המסחר יעמדו שלל נתוני מאקרו כגון מכירות הבתים ואומדן הצמיחה הראשוני של הרבעון הראשון ב-2013.

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו ביום שישי בעליות שערים אך בסיכום השבוע התנודתי איבדו כ-2% מערכם. "אני חושב שהראלי הזה קצת מדאיג והשבוע הזה הוא בבחינת להיות או לחדול", טוען ארט קאשין' מנהל השקעות ב-UBS. "השאלה היא האם המשקיעים ימשיכו לקנות מניות או שמא השוק מוכן ל-spring swoon (חולשה כלכלית) שכולם מדברים עליה".

בסוף השבוע התכנסו מנהיגי מדינות פורום ה-G-20 כדי לדון בהתפתחויות הכלכליות הגלובליות. בתום הפגישה מנהיגי המדינות החליטו להפחית את הדרישות שלהן לצעדי צנע מחמירים בגוש האירו וחזרו על הדרישה שלהן לבסס איחוד בנקאי ביבשת. נציגי הפורום התחייבו גם לא לנקוט בצעדים שנועדו להפחית את ערך המטבע שלהן כדי להשיג יתרונות סחר.

שטף נתוני מאקרו

השבוע הקרוב טומן בחובו שלל נתוני מאקרו מהותיים. ביום שני יפורסם נתון מכירות הבתים מיד שנייה לחודש מארס. לפי הצפי בשוק המכירות יטפסו לקצב שנתי של 5.02 מיליון יחידות, לעומת 4.98 מיליון יחידות בחודש הקודם.

ביום שלישי יפורסם מדד (FLASH) מנהלי הרכש בסקטור הייצור לחודש אפריל. התחזיות בשוק צופות 54.3 נקודות, נמוך מהקריאה במארס, שעמדה על 54.6 נקודות. עוד באותו היום יפורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש מארס, שצפויים לעלות לקצב שנתי של 419 אלף, לעומת הערכה קודמת של 411 אלף.

ביום רביעי יפורסם נתון הזמנות המוצרים בני קיימא לחודש מארס. לפי צפי האנליסטים, ההזמנות יירדו 2.8% לאחר עלייה של 5.8% בחודש הקודם.

ביום חמישי יפורסם כמדי שבוע נתוני תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שהסתיים ב-20 לאפריל. לפי הצפי בשוק תביעות האבטלה יוותרו ללא שינוי ברמה של כ-352 אלף.

גולת הכותרת של נתוני המאקרו תהיה ביום שישי, עם פרסום האומדן הראשוני של הצמיחה (תמ"ג) ברבעון הראשון של 2013. צפי הכלכלנים עומד על קצב צמיחה שנתי של 3%.

עונת הדוחות העיצומה - דריכות לקראת דוחות אפל

כ-170 חברות הנסחרות ב-S&P 500 ידווחו בשבוע הקרוב בנוסף לעוד 10 חברות הנסחרו ת במדד הדאו ג'ונס. נזכיר, עד כה כ-75% מהחברות שדיווחו על תוצאותיהן עקפו את התחזיות בשוק אך 57% מהן פספסו את אומדן הקצה העליון של ההכנסות שלהן.

ביום שני החברות המרכזיות שידווחו יהיו קטרפילר , נטפליקס וטקסס אינסטרומנטס .

ביום שלישי צפויות לפרסם את תוצאותיהן אפל , AT&T ו-Yum Brands . ביום רביעי יפרסמו ברקליס , בואינג , קרדיט סוויס , פורד וזינגה .