חברות התעופה הישראליות שפתחו הבוקר (א') בשביתה טוענות כי יישום הסכם השמים הפתוחים מהווה עבורן מכת מוות, אבל בעבור חברת אל על, אשר נמצאת במצב פיננסי מאתגר, יש לכך השלכות מרחיקות לכת: במסגרת הסכם ההשקעה שנחתם עם קרן פימי שבניהולו של ישי דוידי, ישנו תנאי מתלה להשלמת ההסכם המתייחס לעניין זה.
הסכם השמים הפתוחים, שאושר היום ללא ההתאמות שדורשת אל על , עלול להביא לכך שפימי לא תשלים את העסקה, שבמסגרתה היא אמורה להזרים לחברת התעופה סכום של עד 75 מיליון דולר, במספר שלבים.
הנקודות המהותיות מבחינת אל על בהסכם השמים הפתוחים נוגעות בעיקר להשתת חלק מעלויות הביטחון על החברה. נכון להיום אל על מממנת 30% מהוצאות הביטחון, שיעור שאמור לרדת ל-20% עם יישום הסכם השמים הפתוחים.
בשנה החולפת עמדו הוצאות הביטחון של אל על על 33.2 מיליון דולר, שהם למעשה "מס" נוסף שחברת התעופה משלמת למדינה.
בנוסף מבקשת אל על מהממשלה להשיג לה "סלוטים" (זמני המראה ונחיתה) בנמלי תעופה אטרקטיביים באירופה, בדומה לאלה שהממשלה עומדת לאשר לחברות תעופה זרות בנתב"ג.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.