- הטיסה שלי בוטלה בגלל השביתה. האם מגיע לי החזר כספי?
"מגיע החזר כספי או כרטיס טיסה חלופי, לבחירת הנוסע".
בהקשר זה נמסר מאל-על: "החברה מנסה למצוא לנוסעים שטיסתם בוטלה בגין השביתה טיסה חלופית לשביעות-רצונם במועד אחר עם אל-על, ואם לא תימצא - הנוסעים יקבלו חזרה את כספם"; מארקיע ומישראייר נמסר: "נוסע זכאי להחזר דמי הכרטיס עבור טיסה שבוטלה".
- האם מגיע לי פיצוי כספי בגין עוגמת-נפש?
"על-פי חוק טיבי (שנכנס לתוקף באוגוסט האחרון ועוסק בפיצוי בגין דחייה או ביטול של טיסה מסיבות שונות. ס.פ.), לא מגיע פיצוי כספי בגין טיסה שבוטלה בעקבות שביתה או השבתה מוגנת ובגין עוגמת-נפש".
- האם חברת התעופה חייבת לדאוג לי לטיסה חלופית בחברה זרה?
"החברות חייבות לנסות ולמצוא לנוסע טיסה חלופית. החברה צריכה להראות שעשתה מאמצים סבירים לכך".
- אמורה להיות לי טיסת המשך עם חברה זרה. האם חברת התעופה הישראלית חייבת לדאוג לי גם לטיסת המשך חלופית?
"אם גם את כרטיס טיסת ההמשך קניתי דרך חברת התעופה הישראלית, האחרונה חייבת לנסות לדאוג לי לטיסת המשך חלופית. אם קניתי את הכרטיס ישירות מחברה זרה, לא מגיע לי כלום".
- מי מפצה אותי על בית-מלון או רכב שכור שהזמנתי בחו"ל?
"כל מלון וחברת השכרת רכב והמדיניות שלה. יש כאלה שיחזירו את הכסף, ויש כאלה שלא. אם הזמנתם את המלון/הרכב מסוכן נסיעות, ייתכן שהוא יצליח להגיע להסדר על סמך יחסי עבודה טובים, אולם לא תמיד זה מצליח. יש הטוענים כי במקרה כזה יש מקום לדרוש פיצוי מחברת התעופה בגין הנזק העקיף שגרמה לי, ואם היא לא מסכימה, יש מקום לתבוע אותה".
התשובות באדיבות עו"ד דובי דוניץ ממשרד עוה"ד דוניץ ושות', המתמחה בדיני צרכנות ותיירות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.