"זהו שבוע מבחן לשוק בארה"ב, סיכון מתגבר לתיקון עמוק"

שבוע שיא בעונת הדוחות לרבעון הראשון של 2013 ■ 170 חברות מתוך ה-S&P 500 ו-10 מתוך הדאו-ג'ונס יפרסמו דוחות ■ ב-FXCM ישראל מבהירים: "התוצאות עשויות להכריע אם נראה תיקון עמוק או המשך עליות"

לאחר שבשבוע שעבר רשמו המדדים בוול סטריט את השבוע הגרוע ביותר עד כה בשנת 2013, מציינים ב-FXCM ישראל כי "תוצאות הרווח של החברות עשויות להכריע האם נראה את תחילתו של תיקון עמוק יותר או את המשך עליות השערים".

שלושת המדדים המובילים בוול סטריט - הדאו ג'ונס, ה-S&P 500 והנאסד"ק - ירדו בסיכום השבועי בלמעלה מ-2%. "אחרי שנשבר הרצף החיובי בשווקים, השבוע הקרוב יהיה שבוע מבחן עבור המניות", מציינים ב-FXCM. "זה יהיה שבוע השיא בעונת דוחות הרווח בוול-סטריט, כאשר 170 חברות מתוך ה-S&P 500 ו-10 מתוך הדאו-ג'ונס יפרסמו את דוחות הרווח".

לשידור היומי של FXCM ו"גלובס" שייערך ב-15:00 לחץ כאן

בגוף המסחר סבורים כי דוחות אלה יתנו למעשה תמונה ברורה על הביצועים של המגזר העסקי ברבעון הראשון ועל התחזית להמשך השנה. "עד כה עונת דוחות הרווח מאכזבת למדי", כותבים הבוקר (ב') ב-FXCM ישראל. "החברות אמנם מצליחות להציג רווחים גבוהים מהמצופה, אבל מנגד, הכנסות נמוכות מהמצופה.

"מדובר בהמשך המגמה שראינו כבר בדוחות הרווח של הרבעון הרביעי של 2012, והיא מלמדת על ירידה בביקוש הצרכני, הן בארצות הברית והן בשוקי מפתח כגון אירופה, וכי חרף צעדי ההתייעלות של החברות לא ברור עד מתי הם יוכלו לפצות על ההאטה בהכנסות.

"בסופו של דבר, למרות התמיכה של הבנק הפדראלי הממשיך להזרים לשוק עשרות מיליארדים של דולרים מדי חודש, המניות קמות ונופלות על הביצועים של החברות הנסחרות והן יתקשו להמשיך ולעלות כאשר התחזיות לרווחים אינן ברורות".