נעילה חיובית באירופה; "הכלכלה במצב אידיאלי למשקיעים"

הפלונטר באיטליה הגיע לקיצו: נשיא איטליה מינה את אנריקו לטה לראשות הממשלה ■ קרדיט סוויס וברקליס דיווחו על התוצאות ברבעון הראשון

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') בעליות שערים בהמשך למגמה החיובית מאתמול. זאת, על רקע המשך פרסום דוחות כספיים של חברות מובילות וכן ברקע לפיתרון החלקי של התסבוכת הפוליטית באיטליה, שם החליט הנשיא למנות את אנריקו לטה להרכיב את הקואליציה. המסחר בוול סטריט מתנהל בזמן כתיבת שורות אלה במגמה מעורבת.

קרדיט סוויס , הבנק השני בגודלו בשווייץ, הציג היום (ד') קפיצה ברווח הנקי לרבעון הראשון של השנה. הרווח הנקי הסתכם ב-1.3 מיליארד פרנק שווייצרי (1.37 מיליארד דולר), עלייה של 44 מיליון פרנק בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אנליסטים ציפו לרווח של 1.27 מיליארד פרנק. הבנק, בהנהלתו של בריידי דוגן, מסר כי הצליח לחסוך 2.5 מיליארד פרנק באמצעות התייעלות והוא בדרך להשיג את יעד החיסכון של 4.4 מיליארד פרנק עד סוף שנת 2015. קרדיט סוויס מיזג את חטיבות ניהול הכספים לכדי חטיבה גדולה אחת בשנה שעברה על מנת להתייעל.

גם ברקליס הציג דוחות כספיים לפני פתיחת המסחר היום.

סוף למשבר הפוליטי באיטליה, אנריקו לטה התבקש על ידי הנשיא נפוליטנו להרכיב ממשלה ולעמוד בראשה. על פי הדיווחים באיטליה, מינויו של לטה, סגנו של ברסאני, מנהיג המפלגה הדמוקרטית האיטלקית, יביא את המשבר והקיפאון הפוליטי שנמשך כבר חודשיים - לסיומו.

ענקית הטכנולוגיה אפל דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר על דוחותיה לרבעון הפיסקלי השני שלה לשנת 2013. החברה הכתה את התחזיות בשורת ההכנסות, והודיעה כי היא מעלה את הדיבידנד הרבעוני ב-15%. אפל דיווחה כי ההכנסות ברבעון הגיעו ל-43.6 מיליארד דולר, מעל הצפי בוול סטריט שעמד על 42.4 מיליארד דולר. זאת, לעומת 39.2 מיליארד דולר אשתקד. גם בשורת הרווח החברה עומדת בתחזיות, ואף מעט מעל, עם 10.09 דולר למניה. עם זאת, עדיין מדובר בירידה בשורת הרווח, לראשונה מאז 2003.

עליות שערים נרשמו בבורסות אסיה היום לאחר סגירה חיובית בוול סטריט ועליות חדות באירופה אתמול.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ג') כאמור בעליות, כאשר המשקיעים הגיבו לנתונים מעורבים באירופה וארה"ב וכן לשטף דוחות כספיים, במרכזם הדוח של ענקית הטכנולוגיה אפל. לדקות אחדות באזור השעה 20:20 נפלו לפתע המדדים, לאור דיווח שקרי בסוכנות AP אודות פיצוץ בבית הלבן בוושינגטון. AP מסרו כי חשבון הטוויטר שלהם נפרץ. בציוץ המקורי של AP דווח: "שני פיצוצים בבית הלבן וברק אובמה נפצע".

המסחר בבורסות אירופה נסגר אתמול בעליות חדות, לאחר מכרז אג"ח מוצלח של ממשלת ספרד שמוריד את התשואות על האג"ח הממשלתיות, ועל רקע נתוני הייצור הטובים שהתפרסמו בצרפת.

בחזרה לאסיה. "הכלכלה בארה"ב נמצאת למעשה במצב אידיאלי עבור המשקיעים. מצב אחד היא לא מדאיגה במיוחד ומצד שני הפדרל ריזרב עדיין לא יכול להתחיל להעלות ריבית כי הצמיחה אינה חזקה מספיק ושיעור האבטלה עדיין גבוה", אמר לבלומברג Stan Shamu, מנהל השקעות באוסטרליה.

עליות חדות נרשמו במניות הייצוא בטוקיו על רקע חולשת הין. נציין את ניסאן מוטור ו-Tokyo Electron.

בסין פורסם אתמול האומדן הראשוני למדד מנהלי הרכש לחודש אפריל על ידי HSBC ו-Markit Economics, אשר הציג נתון של 50.5 נקודות - וזאת לעומת קריאה סופית של 51.6 נקודות בחודש מארס. 11 אנליסטים בסקר "בלומברג" ציפו גם כן לנתון גבוה יותר, כאשר ממוצע תחזיותיהם עמד על 51.5 נקודות.