אלה המניות הקטנות שתמצאו בתיק של המיליארדר לואיס בייקון

מחפשים רעיונות השקעה? הנה חמש מניות עם שווי שוק של 1-5 מיליארד דולר, שקרן מור גלובל של בייקון החזיקה בסוף 2012

אנחנו מחזיקים מאגר נתונים של דיווחים רגולטוריים של קרנות גידור ומשקיעים ידועים אחרים, ומשתמשים במידע הזה כדי לפתח אסטרטגיות השקעה. אחד הממצאים שלנו הוא שהמניות הקטנות (סמול-קאפ) הפופולריות ביותר בקרב קרנות הגידור מניבות תשואה עודפת של 18% בשנה. אנחנו מייחסים את זה למשקיעים מוסדיים גדולים, כמו קרנות נאמנות, שמקדישים פחות תשומת לב למניות הקטנות, שמתומחרות לכן בצורה פחות יעילה.

מאגר הנתונים שלנו מאפשר לנו גם להצביע על המניות המועדפות ביותר על ידי מנהלי הקרנות בכמה תחומים, כולל מניות קטנות, עבור משקיעים שמקבלים כך רעיונות לביצוע בדיקות נוספות. הנה חמש מניות עם שווי שוק של 1-5 מיליארד דולר, שקרן מור גלובל של המיליארדר לואיס בייקון החזיקה בסוף דצמבר.

בייקון הכפיל ויותר את ההחזקה ב-Assured Guaranty (סימול בניו יורק: AGO), חברת ביטוח בשווי שוק של 3.9 מיליארד דולר של כספי ציבור ואג"ח למימון תשתיות, לסך של מעל 5 מיליון מניות. המניה זו נסחרת בדיסקאונט קטן להון העצמי שלה, עם יחס מחיר להון עצמי של 0.8. המניה ירדה במידת מה מ-2010 עד תחילת 2012, כנראה בגלל החששות שהיו אז מפני חדלות פירעון מוניציפלית, אבל התאוששה מאז. חברת ההשקעות אינבסקו פרייבט קפיטל דיווחה, שהיא החזיקה קרוב ל-20 מיליון מניות של אשורד גרנטי בסוף דצמבר.

מור גלובל פתחה פוזיציה של 1.5 מיליון מניות של חברת LinnCo (נאסד"ק, LNCO) באוקטובר-דצמבר 2012. החברה הזו, שרוכשת שטחים לקידוחי נפט וגז, משלמת דיבידנד רבעוני של 71 סנט למניה, מאז שהיא הונפקה באוקטובר 2012 (התשואה זהה פחות או יותר לזו של S&P מאז ההנפקה), שמהווה תשואה של 6.9%. זו תשואה גבוהה, למרות שמשקיעי הכנסה קבועה יעדיפו אולי מניות עם רקורד ארוך יותר של תשלום דיבידנד. חברת סטדפאסט קפיטל מנג'מנט היתה בעלת מניות גדולה נוספת ב-LinnCo.

Oasis Petroleum (ניו יורק: OAS), חברת חיפושים והפקה של נפט וגז בשווי 3.1 מיליארד דור, עם התמקדות במרבץ הפצלים באקן בצפון דקוטה, היא עוד בחירה של בייקון. החברה הזו הגדילה את הכנסותיה ב-83% ברבעון האחרון של 2012 בהשוואה לרבעון האחרון של 2011. האנליסטים בוול סטריט מצפים לגידול מהיר ברווחי אואזיס, והמניה נסחרת במכפיל של 10 לרווח החזוי וביחס מכפיל רווח לצמיחה (PEG) של 0.5 בחמש השנים האחרונות. קבוצת סיטאדל אינבסטמנט של המיליארדר קן גריפין העלתה את החזקותיה במניית אואזיס ל-1.8 מיליון מניות ברבעון הרביעי.

חלוקת רווחי ריט

מניה קטנה רביעית של בייקון הייתה Newcastle Investment (ניו יורק: NCT), קרן נדל"ן שמשקיעה באג"ח בגיבוי משכנתאות לנדל"ן מסחרי והלוואות נדל"ן נוספות. בסוף דצמבר היו לבייקון 2.1 מיליון מניות של הקרן הזו. קרנות ריט נדרשות לחלק את רוב רווחיהן לבעלי המניות כדי לשמור על מעמד המס המועדף שלהן - מה שמניב בדרך כלל תשואות משופרות למשקיעים. תשואת הדיבידנד של ניוקאסל היא כ-8%, אך כדאי לציין שהיא קצת בסיכון. החברה השעתה את תשלומי הדיבידנד במשבר הפיננסי, והתשלומים כעת עדיין נמוכים מכפי שהיו בקיץ 2008.

בייקון ואנשיו החזיקו גם 1.7 מיליון מניות של Kodiak Oil&Gas (ניו יורק: KOG). כמו אואזיס, קודיאק היא חברת חיפושים והפקת נפט וגז ממאגר באקן בצפון דקוטה. האנליסטים שוריים גם לגביה: מכפילי הרווח לאחור והרווח החזוי הם 16 ו-8 בהתאמה, ויחס המכפיל לצמיחת הרווח הוא 0.2 בחמש השנים האחרונות. צמיחת ההכנסות חזקה מאוד, אם כי צריך לציין ש-11% מהמניות החופשיות מוחזקים בשורט. ויניק אסט מנג'מנט בניהול המיליארדר ג'פרי ויניק קנתה 2.2 מיליון מניות של קודיאק ברבעון הרביעי של 2012.

*** כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2013

החזקות הסמול קאפ של בייקון
 החזקות הסמול קאפ של בייקון