נעילה מעורבת באירופה; נתוני צמיחה מפתיעים בבריטניה

שיעור האבטלה בספרד עמד ברבעון הראשון של 2013 על 27.1% ■ הצמיחה בתמ"ג של בריטניה עמדה על 0.3% לעומת צפי ל-0.1% ■ ממשלה חדשה עומדת לקום באיטליה

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, כאשר בורסות צרפת וספרד נותרו בטריטוריה השלילית בעקבות נתונים שליליים. מנגד, בבריטניה נתון התמ"ג לרבעון הראשון של 2013 הצביע כי המדינה הצליחה לחמוק ממיתון. המסחר התנהל גם על רקע הפתרון המסתמן לפלונטר הפוליטי באיטליה. בכירים בבנק המרכזי האירופי דוחים את הקריאות לביטול תוכניות הצנע ביבשת.

הנושא המרכזי שמעסיק היום את השווקים באירופה הינו פרסום נתוני התמ"ג של בריטניה לרבעון הראשון של השנה הנוכחית שהפתיעו את האנליסטים. הנתונים התפרסמו היום בשעה 11:30 שעון ישראל, והראו כי הכלכלה הבריטית צמחה בשיעור של 0.3% ברבעון הראשון של השנה. המשקיעים המתינו לראות אם הכלכלה הבריטית תיכנס למיתון שלישי תוך 5 שנים או שבכל זאת תצליח לחמוק מכך בשיניים.

על פי סקר שביצעה סוכנות "רויטרס" בקרב אנליסטים עולה כי הם צדקו בכך שהמדינה תימנע ממיתון אך הם ציפו לצמיחה של 0.1% בתמ"ג ברבעון הראשון של 2013 וזאת לאחר צמיחה שלילית של 0.3% שנרשמה ברבעון הרביעי של 2012. נזכיר כי על מנת שמדינה תיחשב כמדינה במיתון, היא צריכה להציג צמיחה שלילית בתמ"ג במשך שני רבעונים רצופים לפחות.

נעבור לספרד שם פורסם כי שיעור האבטלה במדינה ברבעון הראשון של השנה עלה לשיא חדש ועומד על 27.16% וזאת לעומת שיעור של 26% ברבעון האחרון של 2012, כשהצפי של האנליסטים היה לעלייה קטנה יותר לרמה של 26.5%. על פי מוסד הסטטיסטיקה הרשמי במדינה, מספר המובטלים במדינה עומד על 6.2 מיליון איש.

מספרד אנחנו עוברים לאיטליה שם נראה כי עומדת לקום ממשלה חדשה במדינה בראשות אנריקו ליטה, סגן יו"ר המפלגה הדמוקרטית לאחר שקיבל את המנדט לכך מנשיא המדינה ג'ורג'יו נפוליטנו. על פי ההערכות באיטליה, ליטה יעמוד בראשות ממשלה רחבה שתכלול גם את מפלגתו של ראש ממשלת איטליה לשעבר מריו מונטי.

בכירים בבנק המרכזי האירופי ניסו במהלך השבוע האחרון להדוף את הקריאות שעלו מפסגת שרי האוצר של מדינות ה-G20 במהלך סוף השבוע לצמצום תוכניות הצנע ביבשת. בנאום שנשא סגן נשיא הבנק ויטוריו קונסטנסיו תמול בפני הפרלמנט היווני אמר כי ביטול תוכניות הצנע לא יוביל להאצת הצמיחה ביבשת, אלא יוביל לעלייה בעלויות גיוס ההון.

נעילה חיובית באסיה

עליות שערים נרשמו היום בבורסות אסיה (למעט שנגחאי) על רקע פרסום נתוני מאקרו טובים ולאחר שאתמול נסגר המסחר בוול סטריט ביציבות. במסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לעליות.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול במגמה יציבה כאשר מדד הדאו ג'ונס נותר בטריטוריה האדומה ושני המדדים הנוספים ננעלו כמעט ללא שינוי. זאת, חרף הסנטימנט החיובי בשווקים הגלובליים, בעוד דוחות טובים מהצפי של חברות מדד ה-S&P 500 דחפו בימים האחרונים את השוק קדימה.

היום דווח כי כלכלת דרום קוריאה צמחה ב-0.9% ברבעון הראשון של 2013, הקצב המהיר ביותר בשנתיים האחרונות.

מניית קנון צונחת בכ-6% על רקע אכזבה מתחזית שפרסמה החברה.

יותר מ-60 חברות במדד MSCI Asia Pacific צפויות לפרסם היום תוצאות כך שהאנליסטים והמשקיעים נמצאים בהמתנה דרוכה לקראת פרסום הדוחות שישפיעו מן הסתם על המסחר מחר ובימים הקרובים.