תעשיית קידום האתרים (SEO/SEM) בישראל ממשיכה לצמוח, וב-2012 היא רשמה עלייה של 17.5% בהכנסות להיקף של 470 מיליון שקל, בעת שמספר המועסקים זינק ב-33% לכ-3,000 עובדים - כך עולה ממחקר שנתי של גוגל, שנערך על-ידי חברת Millward Brown וחברת הלוי דוויק לייעוץ כלכלי.
המחקר, שנערך בקרב 500 בתי עסק ו-97 סוכנויות לקידום אתרים, בוצע לקראת כנס "אחד על אחד" של גוגל, שייערך בסוף החודש.
מהמחקר עולה כי שוק הקידום הממומן של אתרים במודעות לצד תוצאות החיפוש (SEM) היווה אשתקד 53% מכלל ההכנסות של השוק, והיקפו עמד על 250 מיליון שקל, לעומת קידום אורגני של האתרים בתוצאות החיפוש (SEO) עם 220 מיליון שקל.
מחזור ההכנסות הממוצע לסוכנות בתחום קידום האתרים עמד אשתקד על כ-1.4 מיליון שקל.
"גדילה בקצב מהיר"
יהודה קוגן, מנהל תחום שיווק לעסקים בגוגל ישראל, מצביע על כך ש-33.4% מהסוכנויות שפעילות בתחום ה-SEM מגלגלות יותר מ-500 אלף שקל בשנה, לעומת 19.6% בלבד מהסוכנויות שפעילות בתחום ה-SEO.
"בשביל לעבור רמת הכנסה מסוימת בשנה, פעילות בתחום הקישורים הממומנים (SEM) מאפשרת לגדול בקצב יותר מהיר", הוא אומר.
בישראל פעלו אשתקד כ-360 סוכנויות לקידום אתרים, עלייה של 20% לעומת כ-300 חברות ב-2011. הן פועלות בממוצע כ-7 שנים ומעסיקות בממוצע 8 עובדים, לעומת 6.5 עובדים ב-2011.
עוד עולה כי כ-20% מהחברות מעסיקות 70% מהעובדים בענף. החברות הגדולות מעסיקות 21 עובדים ומעלה ואחראיות על כ-16% מהעובדים בענף.
המחקר גם שופך מעט אור על הכניסה ההולכת וגוברת של הסוכנויות ואיתן העסקים לקידום תוצאות חיפוש בסלולר ובטאבלט. כ-40% מהסוכנויות צופות כי פוטנציאל הצמיחה הגדול ביותר בעתיד יהיה בתחום המובייל לעומת 27% ברשתות חברתיות.
"אני נהנה לראות את הקצב המהיר שגם העסקים הקטנים והבינוניים וגם הסוכנויות מבינים שהצרכנים שם. יש דגש מאוד חזק על פעילות במובייל", אומר קוגן.
פעילות סוכנויות קידום
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.