בפעם השנייה בתוך חודשיים, נאלצת חברת רכב להתנצל על קמפיין פרסום פרובוקטיבי. אחרי שחברת פורד הסתבכה עם קמפיין בהודו, נאלצת כעת יונדאי להוריד קמפיין שעלה לאוויר בבריטניה.
הקמפיין של יונדאי עורר סערה לאחר שהוא כלל סצנה שבה גבר מנסה להתאבד בחניית ביתו כשהוא יושב בתוך הרכב. האקט נכשל מפני שהרכב מדגם IX35 אינו פולט מספיק גז רעיל.
בסוף השבוע הסירה החברה את הפרסומת מיו-טיוב, וזאת לאחר שקיבלה גלים של ביקורות במדיה החברתית.
"אנחנו מבינים שחלק מהצופים חשבו שהפרסומת בעייתית. אנחנו מצטערים מאוד אם מישהו נפגע. הורדנו את הפרסומת מהאוויר, ואין לנו כל כוונה להשתמש בה בהמשך המהלך השיווקי של הרכב. נושא ההתאבדות הוא רציני וחשוב ומצריך התייחסות אחרת", נאמר בהודעה שפרסמה יונדאי.
הקמפיין נוצר על-ידי יחידת פרסום השייכת ליונדאי שפועלת תחת השם Innocean. לא ברור עדיין אם הקמפיין אושר על-ידי בכירי החברה לפני שעלה לאוויר.
פיטורים במשרד הפרסום בהודו
לאחרונה עמדה חברת פורד במוקד של פרשה דומה, לאחר שמודעות פרסום סקסיסטיות פורסמו ברשת ועוררו סערה בהודו.
לאחר שפורד התנצלה, התברר כי המודעות נועדו לצורך השתתפות בתחרות פרסום וכלל לא אושרו על-ידי אנשי החברה.
עוד התברר כי בתגובה לפרשה הוחלט לפטר עובדים ממשרד הפרסום JWT הודו, שבו נעשו המודעות.
בעבר כבר נעשו ניסיונות להשתמש כמוטיב ההתאבדות בקמפיינים אחרים של קבוצות רכב. ב-2007 ספגה ג'נרל מוטורס ביקורת על קמפיין בסגנון הזה שעלה לאוויר בסופרבול, וב-2010 התרחשה פרשה דומה בחברת אאודי, אך במקרה ההוא בכירי החברה הצליחו לעצור את המהלך לפני שהוא קיבל ביטוי פומבי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.