הטיפ היומי: המניה שתיהנה מפריחת שוק הטילים להגנה

בסיטי ממליצים על לוקהיד מרטין ומצמידים לה מחיר יעד הגבוה ב-11% ממחיר השוק

חברת לוקהיד מרטין (Lockheed Martin, סימול: LMT) ממוקמת במרילנד, ארה"ב. החברה עוסקת כמעט בכל אספקט של התעשייה הביטחונית - מחקר, עיצוב, פיתוח, ייצור, אינטגרציה, תפעול, תחזוקה ומתן שירותים. הלקוח המרכזי שלה הוא הממשל האמריקני, אך המכירות הבינלאומית, שהיוו 17% ב-2012, תופסות תאוצה. החברה נוסדה ב-1995 ממיזוג של חברות, וב-2012 הכנסותיה הסתכמו ב-47.2 מיליארד דולר. שווי השוק שלה בבורסת ניו יורק הוא 31.7 מיליארד דולר.

בשבוע שעבר לוקהיד מרטין פרסמה את דוחות הרבעון הראשון, שבו עקפה את תחזיות השוק בהכנסות וברווח למניה, אך לא העלתה את התחזיות שלה להמשך. חשוב מכך, התזרים החופשי שלה היה 2 מיליארד דולר - נתון חזק שתומך בהחזר למשקיעים בגובה יותר מ-800 מיליון דולר. ההנהלה חזרה על המחויבות שלה לייצר ערך למשקיעים באמצעות חלוקת דיבידנדים ורכישה עצמית של מניות, למרות האווירה הפיסקלית הלוחצת.

בצד החיובי של דוחות הרבעון הראשון יש כמה נקודות, וביניהן העובדה שהחברה החזירה 40% מהתזרים מפעילות לבעלי המניות, כולל רכישה עצמית של מניות בהיקף 461 מיליון דולר. בנוסף, לוקהיד מרטין השאירה ללא שינוי את כל התחזיות הקודמות שלה, למרות ה-Sequester - הקיצוץ הרוחבי של תקציבי הממשל.

בצד השלילי של דוחות הרבעון הראשון, אפשר לציין את החששות המסוימים מהשפעת הקיצוץ הרוחבי על שנת 2014, בהשוואה להשפעה המועטה יחסית שצפויה בשנת 2013. במקביל, להערכתנו השפעת הקיצוצים משתקפת בכך שלולא ה-Sequester, לוקהיד מרטין הייתה מעלה את התחזיות שלה להמשך השנה באופן משמעותי. עם זאת, נזכיר שלוקהיד מרטין ממשיכה ליהנות מביקוש צומח בשווקים הבינלאומיים.

במודל שלנו אנו מעריכים, שעד שנת 2015 נמשיך לראות ירידה בהכנסות בחלק מקווי העסקים של לוקהיד מרטין, על רקע הלחצים הפיסקליים ושינוי סדרי עדיפויות במשרד ההגנה האמריקני. אנו סבורים שהחברה ממוצבת היטב בשוק, והיא תוכל לצמוח בקצב גבוה יותר מהמתחרות שלה בשנים הבאות, בזכות הנוכחות הגבוהה שלה בשוקי הטילים להגנה.

אנו משאירים את המלצתנו על "קנייה" ואת מחיר היעד על 110 דולר - פרמיה של כ-11% על-פני מחיר השוק.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר של סיטי